چند روش موثر برای کاهش وزن

    کد خبر :998093
چند روش موثر برای کاهش وزن

هنگامی که افرادی که در رژیم غذایی خاصی به سر می‌برند و درباره‌ سوخت‌وساز صحبت می‌کنند، اغلب فرایند پیچیده‌ و طولانی فیزیکی و شیمیایی متابولیسم مد نظرشان نیست.

عوامل متفاوتی بر میزان متابولیسم بدن تاثیرگذار هستند. برخی از این عوامل قابل تغییر و برخی دیگر مانند سن، جنسیت غیرقابل تغییر هستند.

۱- ورزش

همانطور که می‌دانید با ورزش کردن کالری بیشتری می‌سوزانید. تنها یک تمرین ساده می‌تواند به متابولیسم شما سرعت بیشتری بخشد. بدیهی است که ورزش‌های سنگین‌تر کالری بیشتری می‌سوزانند.

۲- به حرکت درآیید

وقت ورزش کردن ندارید!؟ کافی است کمی از فعالیت‌های روزانه‌ خود را اصلاح کنید. برای مثال به جای آسانسور از پله استفاده کنید یا مسیرهای بیشتری را پیاده‌روی کنید!

۳- عضله‌سازی

همانطور که گفته شد با ساخت عضلات بیشتر به کمک تمرینات قدرتی و هوازی، می‌توانید حتی در خواب متابولیسم بالاتری را داشته باشید.

۴- کنترل کالری

همانطور که می‌دانید خوردن کالری زیاد می‌تواند باعث چاقی شود. از طرف دیگر اما خوردن کم، باعث کاهش سوخت‌وساز و نتیجه برعکسی می‌شود.

بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که کالری به میزان کافی و مناسب، به بدن شما می‌رسد. بهترین و راحت‌ترین روش برای کنترل کالری، کالری‌شماری مواد غذایی مصرفی است.

ایسکانیوز

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید