پارلمان پاکستان بار دیگر ائتلاف ضدتروریسم به سرکردگی عربستان را به سخره گرفت

    کد خبر :174833

نمایندگان پارلمان پاکستان روز جمعه ائتلاف نظامی به اصطلاح ضدتروریسم به سرکردگی عربستان سعودی را به سخره گرفته و رویکرد اسلام آباد و حضور پاکستان در این ائتلاف نظامی را مورد انتقاد قرار داد.

عربستان حدود سه سال قبل همزمان با حمله به یمن، با اعلام تشکیل ائتلاف اسلامی نظامی از چندین کشور، مدعی مبارزه با تروریسم شد و بیانیه مشترکی در ریاض منتشر کرد.
به گزارش بازتاب از منابع خبری پاکستان، موضوع ائتلاف نظامی 41 کشور اسلامی امروز برای چندمین بار در مجلس سنای پاکستان مورد بحث قرار گرفت.
سناتور فرحت الله بابر، سناتور جاوید عباسی، سناتور اعظم سواتی و خانم سناتور نسرین جلیل از نمایندگانی بودند که در نشست امروز نظرات خود را عنوان کردند.
آنان خواستار احضار فوری وزیر امور خارجه پاکستان شده تا وی نحوه مشارکت پاکستان در ائتلاف نظامی به سرکردگی عربستان و همچنین دستور العمل و اهداف این ائتلاف را بیان کند.
به عقیده این نمایندگان، دولت پاکستان تاکنون اقدامی برای کسب اعتماد پارلمان نسبت به اهداف ائتلاف نظامی 41 کشور نکرده و نمایندگان اهداف این ائتلاف را مبهم می دانند.
آنان همچنین گفتند که آن دسته از کشورهایی که در ائتلاف نظامی حضور ندارند باید آنان را به عضویت این ائتلاف در آورد.
ژنرال راحیل شریف فرمانده سابق ارتش پاکستان، اوایل اردیبهشت ماه امسال و پس از موافقت بی سر وصدای دولت این کشور، مسئولیت فرماندهی ائتلاف نظامی به رهبری عربستان را برعهده گرفت.
موضوع پیوستن این ژنرال بازنشسته پاکستانی با انتقادهای فراوان در داخل پاکستان مواجه شد.
منتقدان معتقدند، پاکستان در شرایط کنونی که از تروریسم به عنوان بزرگ ترین مشکل این کشور رنج می برد، نباید وارد بازی های خارجی و منطقه ای شود و بهتر است شخصیت های عالی نظامی و فرماندهان باتجربه ارتش این کشور، توان، دانش و تجربه خود را در مسیر مبارزه با تروریسم در داخل پاکستان به کار بگیرند.
‘شیرین مزاری’ عضو مجلس ملی پاکستان نیز اخیرا در گفت و گو با خبرنگاران گفت:دولت پاکستان پیش از پیوستن به ائتلاف تحت رهبری عربستان قرار بود اعتماد مجلس ملی را کسب کند، ولی تاکنون از انجام این اقدام خودداری کرده است.
عضو کمیته روابط خارجی مجلس ملی پاکستان اضافه کرد: دولت پاکستان باید قبل از اینکه به این ائتلاف بپیوندد، اعتماد مجلس را به دست می آورد.
مزاری ادامه داد: سعی کردم این موضوع را در مجلس ملی مطرح کنم، اما به من فرصت طرح این موضوع داده نشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید