عربستان به دنبال ساخت هتل های معلق در فضا است

    کد خبر :958310
عربستان به دنبال ساخت هتل های معلق در فضا است

«محمد بن سعودالتمیمی» رئیس سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات عربستان سعودی از انجام مذاکراتی برای آغاز ساخت هتل های شناور در فضا خبر داد.

التمیمی این موضوع را در جریان یک سخنرانی در کنفرانس یک دو روزه با حضور پنجاه آژانس و سازمان فضایی بین المللی تحت عنوان «گفتگوی ابوظبی برای فضا» در پایتخت امارات اعلام کرد.

التمیمی با اشتیاق زیادی از پروژه های بهره برداری تجاری از فضا سخنرانی کردو گفت: به پیشنهادات زیادی از شرکت های مختلف در خصوص گردشگری فضایی و ساخت هتل هایی در ایستگاههای فضایی به هدف تبدیل فضا به یک کالای تجاری دریافت کرده ایم.

وی افزود: ما معتقدیم که فرصت بزرگی برای آن وجود دارد. این زمان مناسبی در تاریخ آشنایی با فضا است تا شاهد بهره برداری تجاری واقعی از آن باشیم. به همین خاطر عربستان هم اکنون در حال رایزنی با سایر کشورها بر سر ساخت مدل جدید ایستگاههای فضایی است.

سپتامبر گذشته گزارش های خبری اعلام کردند که ریاض در صدد ارسال دو فضانورد به ایستگاه فضایی بین المللی است.

عربستان قراردادی را با شرکت «آکسیوم ایپیس» (متخصص در زمینه خدمات حمل و نقل غیرنظامی به فضا) امضا کرده است. این کشور همچنین اعلام کرده است که این سفر شامل دست کم یک شهروند زن سعودی خواهد بود تا به اولین زن فضانورد عربی تبدیل شود که به فضا می رود.

شفقنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید