یکی از مدیران سابق توئیتر به اتهام جاسوسی برای عربستان محکوم شد

    کد خبر :959897
یکی از مدیران سابق توئیتر به اتهام جاسوسی برای عربستان محکوم شد

دادستانی آمریکا یکی از مدیران سابق توییتر را پس از محاکمه در دادگاه فدرال در سانفرانسیسکو، به اتهام جاسوسی برای عربستان سعودی به سه سال و نیم زندان محکوم کرد.

نمایندگان دادستانی آمریکا اعلام کردند که یکی از مدیران سابق توئیتر به علت جاسوسی برای عربستان سعودی و پس از اینکه طی سال‌ها اطلاعات کاربران را به اشتراک گذاشته و آنها را در معرض محاکمه احتمالی قرار داده بود، به سه سال و نیم زندان محکوم شد.

بر اساس این گزارش، هیئت منصفه «احمد ابوعمو» را در ماه آگوست گذشته پس از محاکمه در دادگاه فدرال در سانفرانسیسکو مجرم شناخته بود. او در آن زمان برای یک اتهام با ۱۰ سال زندان و برای هر یک از چندین اتهام دیگر به ۲۰ سال زندان محکوم شد.

نمایندگان دادستانی آمریکا خواستار حبس هفت ساله ابوعمو شده و گفته اند که آنها می‌خواهند حکم به اندازه کافی قوی باشد تا دیگران در بخش فناوری و رسانه‌های اجتماعی را از فروش داده‌های کاربران تهدید شده بازدارد.

نمایندگان دادستانی همچنین اعلام کردند که این مدیر سابق توئیتر از سال ۲۰۱۴ رشوه‌هایی از مقامات سعودی دریافت کرده است که شامل یک ساعت به ارزش ۴۲ هزار دلار و دو انتقال پول به ارزش ۱۰۰ هزار دلار می‌شود.

این در حالی است که وکلای احمد ابوعمو از قاضی دادگاه خواستند که او را در خانه اش در سیاتل تحت بازداشت قرار دهد، چرا که به گفته آنها ابوعمو از مشکلات جسمی و خانوادگی رنج می‌برد که در حد فاصل بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ و هنگامی که در توئیتر کار می‌کرد، به آن دچار شده است.

طبق گزارش‌ها، احمد ابوعمو زمانی که در توئیتر کار می‌کرد، به نظارت بر روابط با روزنامه نگاران و شخصیت‌های عمومی در خاورمیانه و شمال آفریقا کمک می‌کرد. او همچنین به انتقال اطلاعات حساس از سیستم‌های این شرکت برای کمک به مقامات سعودی برای شناسایی و یافتن کاربران مورد توجه و تعقیب ریاض محکوم شده است.

گفتنی است که ژوئیه گذشته، روزنامه نیویورک تایمز آمریکا جزئیات اتهام احمد ابوعمو به جاسوسی برای عربستان سعودی را فاش کرد. علاوه بر این، طبق گفته وزارت دادگستری آمریکا، این مدیر سابق توئیتر در کمک به کاربران برای دریافت «نشان آبی در توئیتر» نیز فعالیت داشته است.

مهر

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید