هوندا کارخانه تولید اتومبیل خود در انگلستان را خواهد بست!

  • خودرو
  • پنجشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۷ ۱۳:۳۵
    کد خبر :493031

گزارش‌ها حاکی از این است که بعد از تصمیم گیری نهایی بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا، کمپانی خودروسازی هوندا کارخانه تولید خود را در انگلستان خواهد بست.

لجبازی و تلاش بسیار زیاد انگلستان و مجموعه بریتانیا از اتحادیه اروپا، باعث شده تا این کشور با مشکلات ریز و درشتی روبرو شود و بخشی از آن می تواند مردد شدن خودروسازان بزرگ جهانی برای سرمایه گذاری بیشتر در کشور انگلستان باشد، زیرا با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، خودروسازانی که محصولات خود را در کشور انگلستان برای تامین بازار اروپا تولید کرده و با صادرات به سایر بازارهای اروپایی تزریق می‌کنند با مشکل مواجه شده و محصولات آنان با قیمت بیشتری به دست مشتریان دیگر کشورهای اروپایی خواهد رسید.

به همین منظور کمپانی خودروسازی فورد از سرمایه گذاری چندین میلیارد دلاری خود در انگلستان صرف نظر کرده و همچنین در ماه گذشته شرکت خودروسازی “نیسان” هم اعلام کرد که تصمیم خود برای تولید نیسان ایکس تریل در کشور انگلستان را تغییر داده و سایت تولیدی این شرکت در انگلستان تنها به تولید محصولات سابق خود ادامه خواهد داد، زیرا تصمیم نیسان برای تولید “نیسان ایکس تریل” در انگلستان صرفا گسترش فروش خود در تمامی بازارهای اروپایی بوده است و با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، نیسان نمی‌تواند بازار مطلوب خود را داشته باشد.

حال فارغ از این مسائل، منابع خبری مدعی هستند که در روزهای گذشته شرکت خودروسازی “هوندا” نیز اعلام کرده است که در صورت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، این شرکت کارخانه تولید اتومبیل خود درخاک انگلستان را خواهد بست تا این دومینوی تعطیلی و تغییر تصمیم سرمایه گذاری خودروسازان بزرگ جهانی همچنان ادامه داشته باشد، این درحالیست که آینده شرکت ها و صنایع مختلف در صورت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا فاجعه آمیز توصیف شده است.

سناریوی “برکزیت” بدون شک بدترین چیزی است که می تواند برای یکی از پرسودترین بازارهای خودروی اروپا اتفاق بیفتد و در حال حاضر انجمن تولیدکنندگان و معامله گران وسایل موتوری (SMMT) از عواقب ناگوار این تصمیم بر روی 186 هزار کارگر و کارمندان فعال در این صنعت می گویند.

اخیرا جگوار لندروور اعلام کرده است که برای 1 هفته در ماه آوریل، انتظار وقفه در تولید به علت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در 29 مارس وجود دارد و علاوه بر این شرکت خودروسازی پورشه هم به مشتریان خود نسبت به تحویل خودروهای ثبت نام شده بعد از خروج رسمی بریتانیا از اتحادیه اروپا هشدار داده و خبر از احتمال 10 درصدی افزایش قیمت محصولات خود به دلیل تعرفه های مرزی را داده است.

حال شرکت خودروسازی هوندا هم که انتظار می رفت فعالیت خود را در خاک انگلستان ادامه دهد، اعلام کرده است که این شرکت در حال آماده سازی یک فروشگاه و سایت تولیدی جدید با 3500 نفر پرسنل در کشور سوئد است تا فعالیت خود را برای تامین بازارهای اروپایی در سرزمین اسکاندیناوی ادامه دهد. این انتظار وجود دارد که هوندا تولید اتومبیل در خاک انگلستان را از سال 2022 میلادی متوقف کند، اما همچنان یکی از سایت های تولیدی این شرکت در براکنیل، برکشایر فعال خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید