مقایسه هیوندا سوناتا و هوندا آکورد/تقابل سدان‌های میان سایز شرقی

    کد خبر :977219

سدان‌ها شاید همانند خودروهای شاسی بلند محبوبیت بسیاری نداشته باشند، اما همچنان علاقمندانی دارند که مایل نیستند به سراغ سگمنت خودرویی دیگر به جز سدان میان سایز بروند. دو برند هوندا و هیوندا توانستند عملکرد قابل توجهی در این زمینه داشته باشند.

بازتاب-دو مدل هوندا آکورد و هیوندا سوناتا از خودروهای جذاب سدان سایز متوسط هستند که نباید به سادگی از کنار آنها عبور کرد. هر دو خودرو مدل 2023 بوده که در کنار طراحی کاملا جدید، به مجموعه آپشن‌های نوآورانه و جدید مجهز شدند تا بتوانند عملکردی قابل توجه به مخاطب خود ارائه دهند.

در این مطلب قصد داریم یک مقایسه از این دو خودرو شرقی داشته باشیم و بیشتر هم آشنا شویم.

مزایای هوندا آکورد

هیوندا سوناتا

در حالی که سوناتا از یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته بهره می‌گیرد که به طور قابل توجهی تحویل برق را در حین تعویضی دنده قطع می‌کند ، نسخه‌های بنزینی هوندا آکورد از گیربکس CVT استفاده کرده و مدل هیبریدی هم سیستم تقسیم درایو دارد.

البته طبق بررسی صورت گرفته، نسخه بنزینی آکورد 2023 فوق العاده است. انتقال نقش مهمی در تغییر سریع نسبت‌ها و تأمین هموار بیشترین قدرت موجود دارد. البته نسخه هیبریدی هوندا آکوورد مدلی است که آرامش دارد و نسخه بنزینی وحشی‌تر است.

گذشته از آن فضای سرنشینان عقب و بار آکورد هوندا بسیار بزرگ است. این مدل با فضای سرنشینان عقب بزرگ و فضای باری بزرگ‌تر نسبت به قبل توانسته فضای جادارتری نسبت به هیوندا سوناتا ارائه دهد.

هیوندا سوناتا

بنابراین می‌توان حداکثر سرنشین و بار را در آن جای داد. شایان ذکر بوده آکورد در فضای داخلی نمایشگر بزرگی دارد. در مدل‌های بنزینی آکورد نمایشگر سیستم سرگرمی 7 اینچی بوده و خوشه ابزار 10 اینچی هم دارد. این در حالی است که هیوندا سوناتا سیستم سرگرمی 8 اینچی و خوشه ابزار 3.5 اینچی برای آن در نظر گرفته شد.

در بهترین تریم هیوندا این سایز به 4 اینچ می‌رسد اما در آکورد هوندا می‌توان حتی خوشه ابزار دیجیتالی 12.3 اینچی هم مشاهده کرد که فضای داخلی خودرو را جذاب و مدرن جلوه می‌دهد.

مزایا هیوندا سوناتا

هیوندا سوناتا

هیوندا سوناتا محصول محبوب این خودروساز کره‌ای است که در کنار طراحی جذاب و اسپرت خود، از نظر فنی هم گزینه اسپرت و سریع به حساب می‌آید. هوندا با مدل 2023 بسیاری از ویژگی های رانندگی سرگرم کننده آکورد را کنار گذاشت، اما هیوندای سوناتا همچنان داینامیک رانندگی جذابی را به طور کامل ارائه می دهد.

 این خودرو همچنین در سطح تریم سوناتا N Line با توانایی بالا عرضه می شود که از یک پیشرانه 2.5 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با قدرت 290 اسب بخار و گشتاور 311 پوند بر فوت قدرت می‌گیرد. N Line نه تنها عملکرد آن را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بلکه در رانندگی نیز تجربه هیجان انگیزی دارد.

هوندا موتور 2.0 لیتری توربوشارژ را برای آکورد 2023 کنار گذاشته و خریداران را بدون مدل مشتاق گرا در خط تولید باقی گذاشت. مدل هیبریدی که قوی‌ترین نسخه در سری جدید آکورد است، از احساس فرمان ضعیف و پدال ترمز اسفنجی رنج می‌برد.

هیوندا سوناتا

گذشته از پیشرانه‌ای پرتوان، مصرف سوخت نسخه هیبریدی محصول هیوندا پایین بوده و همین امر موجب می‌شود تا افراد به سراغ آن بیایند. البته در نسخه بنزینی این مدل آکورد هوندا و هیوندا سوناتا تقریبا یکی هستند و اختلاف چندانی میان آنها مشاهده نمی‌شود.

گذشته از بخش فنی، هیوندا سوناتا خودرویی با نورپردازی محیطی است. ویژگی که بیشتر خودروسازان برای مدل‌های سطح بالا خود در نظر می‌گیرند. بنابراین افراد با چنین قابلیتی شاهد تجربه سرنشینی لذت بخش خواهند بود. این ویژگی در هر تریمی یافت نشده و باید به تهیه تریم رده بالا و فول‌تر بپردازید تا شاهد آن روی خودرو باشید.

شما فقط انتظار نور محیطی 64 رنگی را در یک سدان متوسط معمولی ندارید. در سوناتا 2023، روشنایی محیط به یک نور که به کنسول مرکزی می تابد اشاره نمی کند، ما در مورد چراغ‌های باریکی صحبت می کنیم که در سراسر داشبورد و روی درها کشیده می‌شوند. ما آرزو می کنیم که نور با شدت بیشتری بدرخشد، اما به طور کلی، این یک امتیاز انحصاری با تریم محدود عالی است.

هیوندا سوناتا

در بحث طراحی محصول هیوندا نظر هر فردی را به خود جلب می‌کند. هرچند آکورد 2023 هم از این قاعده مستثنی نیست. اما هیوندا سعی کرده المان طراحی اسپرت و هیجان‌انگیزی را برای خودرو سدان میان سایز خود در نظر گیرد تا افراد بیشتری تمایل به خرید آن پیدا کند.

گذشته از آن آکورد 2023 فاقد سیستم دوربین 360 درجه بود، ویژگی که در سوناتا نسل جدید یافت می‌شود و پارک کردن را ساده. شایان ذکر است این مدل از سیستم صوتی شنیدنی برخوردار بوده که آن را نسبت به آکورد برتر می‌سازد.

کدام مدل گزینه بهتری است؟

اگرچه در بحث سواری هوندا آکورد 2023 گزینه برتری بوده، اما سوناتا هیوندا یک گزینه کامل در تمامی بخش‌ها محسوب شده و تجربه لذت بخشی برای سرنشینان خود رقم می‌زند. البته انتخاب هر یک از این مدل‌ها بسته به هر فرد دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید