نحوه راه‌اندازی و استفاده اپل پی

    کد خبر :992780

خرید کالا به صورت آنلاین یا در فروشگاه‌های ساده به دلیل گزینه‌های مختلف پرداخت از سوی شرکت‌های بزرگ، اکنون بسیار آسان است. یکی از روش‌های پرداخت عالی به نام اپل  Pay، بیش از هشت سال پیش در سال 2014 شروع به کار کرد.

بازتاب-هرکسی که دستگاه‌های اپل مانند تلفن، تبلت یا رایانه و Apple ID داشته باشد، می‌تواند از آن استفاده کند تنها کاری که باید انجام دهید این است که Apple Pay را در iPhone یا iPhone خود تنظیم کنید. اگر علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه استفاده از Apple Pay هستید، این راهنمای اطلاعات بسیاری ارائه می‌دهد.

قبل از شروع، لازم به ذکر است که Apple Pay فقط بر روی سخت افزارهای خاصی مانند iPhone 6 به بعد و iPad Air 2 و همچنین آخرین، Apple Watches و Apple Mac رایانه های مجهز به Touch ID پشتیبانی می‌شود. در یک نکته فنی، Apple Pay از مشخصات Tokenisation Payment EMV استفاده می‌کند و پرداخت برای محصولات و خدمات را با استفاده از iPhone، Watch یا MacBook بسیار آسان و راحت می‌کند.

ایمن نگه داشتن جزئیات کارت اعتباری

Apple Pay به طور خاص برای محافظت از حریم خصوصی مشتری طراحی شده و اطلاعات پرداخت را با خرده‌فروش به اشتراک نمی‌گذارد و کارت اعتباری یا کارت نقدی مشتریان را با یک مرجع جایگزین به نام کد امنیتی پویا که برای هر تراکنش استفاده می‌شود، جایگزین می‌کند. اپل همچنین استفاده را ردیابی نمی‌کند و توقف موقت سرویس Apple Pay را از راه دور در دستگاه‌های شما با استفاده از سرویس Find My iPhone آسان کرده است.

 

اپل  pay را راه‌اندازی کنید

برای شروع استفاده از Apple Pay و جایگزینی کارت‌های فیزیکی و پول نقد خود با سرویس پرداخت الکترونیکی Apple، باید کارت‌های نقدی بانکی یا کارت های اعتباری مورد علاقه خود را به کیف پول اپل خود اضافه کنید. برای انجام این کار کافی است اپلیکیشن Wallet را در آیفون یا آیپد خود باز کنید و دکمه + را در گوشه سمت راست بالای صفحه کیف خود فشار دهید و دستورالعمل‌های روی صفحه ارائه شده توسط اپل را دنبال کنید.

هنگامی که کارت اعتباری یا کارت نقدی خود را به کیف پول اپل خود اضافه کردید و اضافه شدن آن را با بانک خود تأیید کنید. اکنون می‌توانید از آن برای پرداخت دیجیتالی اقلام به صورت بی سیم در مغازه‌ها، رستوران‌ها و مراکز خرید استفاده کنید. در سوی دیگربه صورت آنلاین برای خرید خدمات یا محصولات در سایت‌های تجارت الکترونیکی که از سرویس Apple Pay پشتیبانی می‌کنند استفاده کنید. این معمولاً با لوگوی رسمی تبلیغ می‌شود و به شما امکان می‌دهد وب سایت‌هایی را که در سرویس Apple Pay ثبت نام کردند را به راحتی شناسایی کنید.

اپل پی

نحوه استفاده از Apple Pay

هنگام بازدید از وب سایتی که از Apple Pay پشتیبانی می‌کند، یک گزینه و یک دکمه بیضی شکل مشکی با لوگوی Apple Pay در داخل نمایش داده می‌شود. به شما این امکان را می‌دهد تا سریع و آسان از Apple ID خود در دستگاه‌های Apple برای پرداخت هزینه کالاها و خدمات از یک وب سایت بدون نیاز به وارد کردن جزئیات کارت اعتباری استفاده کنید. همانطور که قبل از استفاده Apple Pay توضیح داده شد، جزئیات کارت اعتباری شما را ایمن نگه می‌دارد و آنها را در اختیار خرده فروش قرار نمی‌دهد. سرویس پرداخت شماره کارت اعتباری و جزئیات شما را مخفی می‌کند و به جای آن یک کد امنیتی پویا به خرده فروش می‌دهد که مختص هر تراکنش است.

هنگام خرید آنلاین اقلام از یک وب‌سایت با استفاده از Apple Pay، ممکن است از شما خواسته شود که آدرس صورت‌حساب و اطلاعات تماس خود را وارد کنید، اگرچه این مورد را می‌توان در iPhone، iPad و MacBook خود نیز تنظیم کرد تا با استفاده از ویژگی پر کردن خودکار Apple به‌طور خودکار وارد شود. بسیاری از برنامه‌های iOS همچنین به شما امکان می‌دهند از Apple Pay برای پرداخت اشتراک و کالاهای موجود در برنامه هایشان استفاده کنید. معمولاً در طول تراکنش از شما خواسته می‌شود تا با استفاده از Touch ID، Face ID یا وارد کردن کد عبور خود، پرداخت را مجاز کنید. اگر اپل واچ دارید، ممکن است از شما خواسته شود که تراکنش روی مچ دست خود را با دوبار کلیک کردن روی دکمه کناری اپل واچ تأیید کنید.

پرداخت های اپل واچ

هنگامی که Apple Pay در iPhone شما راه اندازی شد، Apple ID نیز می تواند از Apple Watch شما برای پرداخت در فروشگاه ها استفاده کند. به سادگی روی دکمه کناری ساعت خود دوبار ضربه بزنید تا Apple Wallet ظاهر شود و کارتی را که می خواهید با آن پرداخت کنید انتخاب کنید. سپس اپل واچ خود را نزدیک دستگاه پرداخت بی سیم نگه دارید و تراکنش به گونه ای انجام می شود که انگار از آیفون خود استفاده می کنید. شاید زمانی که آیفون شما در کیف شما یا در جایی ناخوشایند است، پرداخت ها را آسان تر می کند.

همچنین شایان ذکر است که اگر در زمان پرداخت، خدمات موقعیت مکانی را در آیفون خود فعال کرده باشید، ممکن است از جزئیات موقعیت مکانی شما توسط صادرکننده کارت برای جلوگیری از کلاهبرداری استفاده شود. ارائه خدمات خرید ایمن تر و محافظت از حساب های بانکی شما در برابر هرگونه تراکنش متقلبانه. Apple Pay به طور خاص برای جایگزینی کارت های فیزیکی و پول نقد شما ایجاد شده است، و یک روش پرداخت خصوصی ارائه می دهد که به شما امکان می دهد نه تنها کالاها را خریداری کنید، بلکه در صورت نیاز برای دوستان و خانواده پول نقد ارسال کنید. برای جزئیات بیشتر، مقاله قبلی ما در مورد ارسال پول با استفاده از Apple Pay را بررسی کنید.

Apple Pay چگونه کار می کند؟

Apple Pay از ویژگی‌های امنیتی مختلفی استفاده می‌کند، از جمله احراز هویت بیومتریک (Touch ID یا Face ID)، یک پین ایمن، و رمزگذاری. کاربران باید قبل از پرداخت، هویت خود را با استفاده از یکی از این روش ها احراز هویت کنند. این تضمین می کند که فقط کاربران مجاز می توانند به اطلاعات پرداخت دسترسی داشته باشند. اپل از توکن سازی برای ایجاد شماره حساب دستگاه (DAN) منحصر به فرد برای هر کارت استفاده می کند که رمزگذاری شده و به طور ایمن در Secure Element (SE)، یک تراشه اختصاصی روی دستگاه ذخیره می شود.

Apple Pay از ویژگی‌های امنیتی مختلفی استفاده می‌کند، از جمله احراز هویت بیومتریک (Touch ID یا Face ID)، یک پین ایمن، و رمزگذاری. کاربران باید قبل از پرداخت، هویت خود را با استفاده از یکی از این روش ها احراز هویت کنند. این تضمین می کند که فقط کاربران مجاز می توانند به اطلاعات پرداخت دسترسی داشته باشند. برای انجام پرداخت، کاربران دستگاه خود را نزدیک پایانه پرداخت بدون تماس نگه می دارند. فناوری NFC (ارتباطات میدان نزدیک) ارتباط بین دستگاه و ترمینال را تسهیل می کند. پس از احراز هویت، دستگاه DAN و یک کد امنیتی پویا مخصوص تراکنش را به ترمینال ارسال می کند. پردازشگر پرداخت جزئیات را تأیید می کند و تراکنش را بدون فاش کردن شماره واقعی کارت تکمیل می کند.

Apple Pay Cash که در اپلیکیشن Messages موجود است، به کاربران امکان ارسال، دریافت و درخواست پول از دوستان و خانواده را می دهد. وجوه از طریق کارت Apple Pay Cash کاربر منتقل می شود و می توان از آن برای خرید استفاده کرد یا به حساب بانکی منتقل کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید