به این دلایل هرگز نباید روی شکم خوابید

    کد خبر :941224

بسیاری از ما یک وضعیت خوابیدن داریم که مورد علاقه مان است؛ به عبارت دیگر، اگر به آن شکل بخواهیم احساس راحتی بیشتری داریم. در این مطلب به شما خواهیم گفت که بهترین روش خوابیدن چیست و خوابیدن در چه وضعیتی برای شما سالم تر است.

ما به طور متوسط، حدود یک سوم از زندگی خود را صرف استراحت یا خواب می کنیم. بنابراین، خوابیدن در وضعیت حمایتی مسلماً در درازمدت اولویت اصلی برای سلامتی ما است.

برخی از افرادی که در شب غلت می زنند ممکن است به سختی بتوانند در یک وضعیت بمانند. اما یک متخصص خواب نحوه خوابیدن به پشت و فواید متعدد آن برای سلامتی را آشکار کرده است.

به گفته او، خوابیدن به پشت می تواند کمردرد را کاهش دهد، از سوزش سر دل جلوگیری کند و حتی چین و چروک را کاهش دهد. اما خوابیدن در سایر موقعیت ها، مثلا خوابیدن به شکم، هیچ فایده ای برای شما ندارد. در اینجا، توجه شما را به نکات مهمی جلب می کنیم:

به این دلایل هرگز نباید روی شکم خوابید

سالم ترین روش خوابیدن

سالم ترین و بهترین روش خوابیدن، به پشت خوابیدن است. این روش به این دلیل توصیه می شود که مهره های پشت شما می توانند به طور طبیعی در حالت خنثی و بدون هیچ گونه پیچ خوردگی یا انحنا قرار بگیرند.

خوابیدن به پشت برای ستون فقرات شما سالم تر است و خوابیدن به پهلوی راست برای قلب شما. خوابیدن روی شکم تنها وضعیتی است که ناسالم تلقی می شود زیرا بر ستون فقرات شما فشار زیادی وارد می کند.

آیا خوابیدن به پشت به کمردرد کمک می کند؟

کمر درد و خواب می توانند در یک چرخه مداوم وجود داشته باشند. اگر کمردرد دارید، ممکن است خواب کمتری داشته باشید زیرا در اثر درد از خواب بیدار می شوید و کمبود خواب نیز می تواند باعث کمردرد شود زیرا بدن شما زمان کافی برای بازیابی بافت های خود در هنگام خواب را ندارد.

به این دلایل هرگز نباید روی شکم خوابید

بدن هر فرد متفاوت است و برخی از وضعیت ها ممکن است بر اساس قد، وزن یا آسیب های قبلی برای شما بهتر باشد، اما خوابیدن به پشت برای کسانی که کمردرد دارند توصیه می شود.

بدترین حالت خوابیدن برای کمردرد

اکثریت مردم به پشت نمی خوابند. ۷۴ درصد افراد به پهلو می خوابند و تنها ۱۶ درصد افراد به شکم می خوابند.

خوابیدن روی شکم یکی از بدترین حالت ها برای کمردرد است زیرا فشار غیرطبیعی بر ستون فقرات شما وارد می کند. علاوه بر این، گردن شما را مجبور می کند به سمت راست یا چپ بچرخد. این وضعیت می تواند جریان خون، لنف و مایع نخاعی را به خطر بیندازد و ممکن است باعث درد مفاصل شود.

اگر برای خوابیدن به پشت مشکل دارید، خوابیدن به پهلو یا خوابیدن در وضعیت جنینی بر خوابیدن به شکم ارجحیت دارد.

به افرادی که نمی توانند به پشت بخوابند توصیه می شود از بالشی بین زانوهای خود استفاده کنند که عضلات ران را تراز کرده و ستون فقرات را خنثی می کند.

افرادی که خروپف می کنند نیز باید به پهلو بخوابند، زیرا خوابیدن به پشت می تواند خروپف را بدتر کند.

فواید خوابیدن به پشت

خوابیدن به پشت، به غیر از کمک به کاهش کمردرد، دارای مزایای سلامتی دیگری نیز هست. به عنوان مثال، خوابیدن به پشت در جلوگیری از سوزش سر دل و رفلاکس اسید مفید است.

متخصصان پوست برای کاهش چین و چروک، خوابیدن به پشت را توصیه می کنند. این حالت در هنگام خواب هیچ فشار غیر ضروری به صورت وارد نمی کند. بنابراین، باعث ایجاد چین و چروک نمی شود.

خوابیدن به پشت گزینه خوبی برای افراد مبتلا به سرماخوردگی و آلرژی است زیرا باعث تخلیه مایعات در سینوس ها می شود.

بهترین روش خوابیدن : خوابیدن به پشت

تنها ۱۰ درصد از مردم به پشت می خوابند و بیشتر آنها مجبور بوده اند خود را برای خواب راحت به این شکل آموزش دهند.

می‌توانید با روش زیر تمرین کنید که به پشت بخوابید:

در ابتدا، خوابیدن به پشت ممکن است غیرطبیعی به نظر برسد. بنابراین، سعی کنید چندین شب در این وضعیت کاری لذت بخش انجام دهید. به عنوان مثال، در حالی که راحت به پشت دراز کشیده اید، به آلبوم یا پادکست مورد علاقه خود گوش دهید. این تمرینات به ذهن شما کمک می کند که این موقعیت را با راحتی مرتبط کند.

به این دلایل هرگز نباید روی شکم خوابیداز بالش و کوسن های متعدد استفاده کنید. بسیاری از افراد هنگام خوابیدن به پشت احساس آسیب و ناراحتی می کنند. اما شما می توانید با استفاده از مجموعه ای از بالش ها برای حمایت از خودتان استفاده کنید تا فشار کمتر شود. اکثر افراد با قرار دادن یک بالش زیر بازو و یکی زیر زانو احساس حمایت می کنند.

ماندگاری سخت است. حتی اگر به پشت بخوابید، احتمالاً در موقعیت دیگری از خواب بیدار خواهید شد. وقتی از خواب بیدار شدید، به پشت برگردید و دوباره امتحان کنید. در نهایت، متوجه خواهید شد بیشتر وقت خود را به پشت می خوابید.

آیا خوابیدن به پشت بدون بالش بهتر است؟

افرادی که به پشت می خوابند به یک بالش نیاز دارند تا از فرورفتن ناراحت کننده گردن جلوگیری کند.

بالش می تواند تراز ستون فقرات را خنثی نگه ‌دارد و ناراحتی را کاهش دهد. بنابراین، ما بالش‌های مموری فوم را توصیه می‌کنیم زیرا می‌توان آن‌ها را متناسب با انواع نیازهای خواب قالب‌گیری کرد.

منبع: روزیاتو

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید