برنامه‌های اولا کالنیوس، جانشین دیتر زتچه و مدیرعامل جدید دایملر

  • خودرو
  • پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۳:۱۲
    کد خبر :539337

اولا کالنیوس به‌زودی جانشین دیتر زتچه، مدیرعامل فعلی دایملر، خواهد شد. او به‌تازگی از برنامه‌های خود برای آینده‌ی دایملر صحبت کرده و کاهش هزینه‌ها را در اولویت قرار داده است.

اولا کالنیوس، جانشین دیتر زتچه و مدیرعامل جدید شرکت دایملر، به‌تازگی اعلام کرده شرکت مرسدس بنز با رهبری او با ایجاد اتحاد‌ در سراسر صنعت خودروسازی، هزینه‌ی ساخت و توسعه‌ی خودروهای جدید را به‌طور چشمگیری کاهش خواهد داد. موضوع اصلی به کاهش هزینه‌های ساخت خودروهای الکتریکی مربوط می‌شود. کالنیوس دراین‌باره می‌گوید:هزینه‌ی ساخت خودرو الکتریکی بیشتر از خودرویی با پیشرانه‌ی احتراق داخلی است. سخت تلاش می‌کنیم تا این هزینه‌ها را کاهش دهیم؛ ازاین‌رو، نیاز داریم روی کاهش هزینه‌ها در مهندسی محصولات کار کنیم. از حالا تا سال ۲۰۲۵ فرصت داریم در کاهش هزینه‌های ساخت گام بلندی برداریم.

به‌گزارش رویترز، مدیرعامل آینده‌ی دایملر اعتقاد دارد هزینه‌ها باید تا سال ۲۰۲۵ روند کاهشی داشته باشند و این امر به بنیان‌گذاری روابط موفق و اتحاد در سراسر صنعت خودروسازی بستگی دارد. کالنیوس معتقد است:همکاری‌ها افزایش خواهد یافت. ایجاد اتحاد، تنها به سایر خودروسازان و تأمین‌کنندگان محدود نخواهد شد؛ بلکه با شرکت‌های فناوری هم روابط مناسبی ایجاد خواهیم کرد.

دایملر مشغول ساخت تعداد درخورتوجهی از خودروهای الکتریکی و هیبریدی است تا بتواند به‌ هدفش در راه‌اندازی ناوگان خودروهای پاک دست یابد. به‌گزارش مرسدس بنز، این شرکت قصد دارد تا ۲۰ سال آینده، تمامی محصولات خود را عاری از هر‌گونه آلایندگی تولید کند. به‌منظور دستیابی به این اهداف، دایملر در نظر دارد تا سال ۲۰۳۰، نیمی از خودروهای خود را در مدل‌های الکتریکی و هیبریدی بفروشد و فرایند ساخت خودروهای پاک را از سال ۲۰۲۲ آغاز کند.

با وجود اعتقاد دایملر به زیرگروه خودروهای الکتریکی EQ خود، چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد شرکای تجاری جدید فقط در ساخت خودروهای الکتریکی با دایملر همکاری کنند. بنابراین، همکاری دایملر با شرکا در ساخت خودروهای احتراق داخلی هم توسعه خواهد یافت؛ اما همان‌گونه که قبلا اشاره کردیم، بسیاری از خودروهای مرسدس بنز، هیبریدی و الکتریکی خواهند شد. برای رسیدن به این هدف، مرسدس بنز تاکنون با رنو و نیسان و بی‌ام‌و به توافقاتی رسیده تا بتواند با کاهش هزینه‌های ساخت، خودروهای پرتیراژ تولید کند.

علاوه‌براین، شریک تجاری چینی دایملر با نام BAIC، قصد دارد ۴ تا ۵ درصد از سهام شرکت دایملر را بخرد. کالنیوس دراین‌باره می‌گوید:از سرمایه‌گذارانی که آینده‌ی حمل‌ونقل را در دایملر می‌بینند و به فکر سرمایه‌گذاری بلند‌مدت هستند، استقبال می‌کنیم.

با تمام این‌ها، راهکار جدید مرسدس بنز همیشه با تحسین جهانی روبه‌رو نشده است. پیکاپ جدید مرسدس بنز با نام X-Class هنگام معرفی با انتقاد‌های شدیدی مواجه شد و بسیاری از این خودرو به‌عنوان نیسان ناوارای به‌روزرسانی‌شده نام می‌برند. ازنظر فنی، این موضوع کاملا صحت دارد و مرسدس مدل X-Class را با کمترین تغییرات شایسته‌ی نشان مرسدس بنز به بازار عرضه کرده است.

بنابراین، اکنون نگرانی‌ها درباره‌ی نتیجه‌ی ضعیف ناشی از همکاری مرسدس بنز با سایر شرکت‌ها و افت کیفیت خودروهای این شرکت به‌عنوان برند تولیدکننده‌ی خودروهای لوکس در‌حال‌گسترش است. بااین‌حال، به‌نظر نمی‌رسد اولا کالنیوس به هیچ‌کدام از این مسائل اعتقاد داشته باشد؛ چراکه هدف اصلی وی، ساخت خودروهای بدون آلایندگی الکتریکی است. کالنیوس به‌صورت رسمی یک هفته‌ی دیگر به‌عنوان جانشین دیتر زتچه معرفی خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید