اینترنت کشور در روز کنکور قطع می شود؟

    کد خبر :965662
اینترنت کنکور

در روزهای اخیر اخبارهای ضد و نقیضی درخصوص قطعی اینترنت در کل کشور به دلیل برگزاری کنکور سراسری در فضای رسانه‌ای و خبرگزاری ها منتشر شد.

«حسن مروتی»، معاون سازمان سنجش، در برنامه زنده تلویزیونی اعلام کرد اینترنت در روزهای برگزاری کنکور، برای چندساعت قطع میشود. او تاکید کرد قطع نقطه‌ای جواب نداده و این‌بار اینترنت به صورت سراسری در کل کشور قطع خواهد شد.

وی افزود: تقاضای قطع سراسری اینترنت کشور را در روزهای برگزاری کنکور داده‌ایم  در سال گذشته این درخواست ارائه شد اما به دلیل مشکلاتی که وجود داشت انجام نشد و اینترنت به صورت نقطه‌ای قطع شد اما توانسته بودند از آنتن‌های دیگر استفاده کنند.

پس از این ماجرا »عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، درباره خبر قطع اینترنت در روز کنکور، گفت:این درخواست در حال بررسی است و  هنوز چیزی مصوب نشده است. من تصمیم‌گیر نیستم و شورای امنیت کشور باید تصمیم بگیرد.

همچنین در پانزدهم دی ماه، «محمدعلی زلفی گل»، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، اظهار داشت: قطع اینترنت در حوزه برگزاری کنکور یکی از راه‌حل‌های موجود است. مطمئن هستم که مردم قطع اینترنت را می‌پذیرند، چرا که سرنوشت فرزندانمان در گرو کنکور است. با توجه به تعداد زیاد داوطلبان، مردم با سعه صدر در زمان برگزاری آزمون سراسری با ما همکاری لازم را خواهند داشت.

اما در ادامه ساعاتی پیش «محمد احسان خرامید»، مشاور وزیر و رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات، در توییتی در صفحه شخصی خود محتوایی را مبنی بر شکایت از انتشار سخنان ضد و نقیض درخصوص قطع سراسری اینترنت منتشر ساخت و اذعان داشت: خبر پیشگویی قطع اینترنت آن هم به صورت سراسری فقط مخدوش نمودن آرامش جامعه است. از عزیزان، انتظار می‌رود سخنگوی دستگاه مربوطه خود باشند. توصیه می‌شود سازمان سنجش بجای درخواست قطع اینترنت با ابزارهای نوین ارتباطی و نظارتهای الکترونیکی میدانی، خود را تقویت کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید