یادگیری زبان آلمانی سخته؟

    کد خبر :1053512

در تقسیم‌بندی سازمان Defense Language Institute، زبان آلمانی در رده دوم از چهار دسته موجود بر اساس سختی یادگیری قرار گرفته است. دوره‌های یادگیری آلمانی تقریباً ۳۵ هفته و حدود ۷۵۰ ساعت آموزش را شامل می‌شود. این دوره با هدف رسیدن به سطح دوم در فهم زبان آلمانی به پایان می‌رسد، و انتظار می‌رود که زبان‌آموزان پس از اتمام آن، توانایی قابل توجهی در درک زبان آلمانی را داشته باشند.

زبان آلمانی به عنوان یکی از زبان‌های حیاتی در اروپا و سراسر جهان مطرح است. این وضعیت اساساً به دلیل جایگاه برجسته اقتصادی و صنعتی کشور آلمان به عنوان یک قطب اقتصادی و صنعتی در قاره اروپا است.

به همین دلیل، بسیاری از افراد تصمیم به یادگیری زبان آلمانی می‌گیرند، سپس در کلاس‌های آنلاین یا حضوری شرکت کرده و این زبان را به دنباله‌ای از مزایا برای دستیابی به فرصت‌های تحصیلی و شغلی در کشور آلمان انتخاب می‌کنند.

اما برای ارزیابی اینکه آیا یادگیری زبان آلمانی دشوار است یا خیر، باید به عواملی مانند زبان مادری، تجربه در یادگیری زبان‌های دیگر، و انگیزه فرد برای یادگیری زبان آلمانی توجه کنیم. بنابراین، ادعا کردن در مورد اینکه یک زبان نسبت به دیگری آسان یا سخت است، به تحلیل این عوامل پیچیده باز می‌گردد.

در تقسیم‌بندی سازمان Defense Language Institute، زبان آلمانی در رده دوم از چهار دسته موجود بر اساس سختی یادگیری قرار گرفته است. دوره‌های یادگیری آلمانی تقریباً ۳۵ هفته و حدود ۷۵۰ ساعت آموزش را شامل می‌شود. این دوره با هدف رسیدن به سطح دوم در فهم زبان آلمانی به پایان می‌رسد، و انتظار می‌رود که زبان‌آموزان پس از اتمام آن، توانایی قابل توجهی در درک زبان آلمانی را داشته باشند.

زبان آلمانی برای یادگیری سخت است؟

زبان آلمانی، همراه با زبان‌های انگلیسی، هلندی، سوئدی، و فاروئی، به عنوان یکی از زبان‌ های اروپایی شناخته می‌ شود. این نشان می ‌دهد که این زبان‌ ها از یک ریشه مشترک سرچشمه می گیرند و به طور کلی شباهت ‌هایی با یکدیگر دارند.

به همین دلیل، برای افرادی که زبان اول آن ‌ها یکی از زبان‌های مذکور است، یادگیری زبان آلمانی برای آن ها آسان تر خواهد بود و در یادگیری با مشکل آنچنان بزرگی مواجه نخواهند شد.

برای درک اینکه چقدر یادگیری زبان آلمانی ممکن است دشوار به نظر برسد، به بررسی عواملی می‌ پردازیم که این فرآیند را دشوارتر می کند

یادگیری گرامر در زبان‌ های جدید ممکن است در ابتدا چالش‌ برانگیز باشد. هر زبانی دارای ساختار و دستور زبان مخصوص خود است که برای یادگیری آن ، زمان و تعهد لازم است. زبان آلمانی هم از این قاعده مستثنی نیست و دارای ویژگی‌هایی است که در یادگیری آن تاثیرگذارند.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد زبان آلمانی، سیستم Case است. این سیستم شامل چهار حالت فاعلی (nominative)، مفعولی (accusative)، انتصابی (dative)، و مالکیت یا اضافه (genitive) است. این حالات بر اساس نقش کلمات در جمله تعیین می ‌شوند. همچنین، جنسیت کلمات (مذکر، مونث، یا خنثی) و حالت جمع از ویژگی‌های دیگر گرامری زبان آلمانی هستند.

یک ویژگی دیگر که یادگیری زبان آلمانی را متمایز می ‌کند، تفاوت در جنسیت اسم ‌ها است. اسم‌ ها به صورت مذکر، مونث، یا خنثی دسته‌ بندی می‌ شوند و حروف شناسه (مثل der، die، و das) نیز بر اساس این تفاوت تعیین می‌شوند.

اسم جمع از دیگر ویژگی های زبان آلمانی است که برخلاف انگلیسی که با اضافه کردن s  یا es به آخر کلمه آن اسم جمع می شود، زبان آلمانی می تواند برای جمع کردن یک اسم از e -‌ – er -n – en‌ s استفاده کند یا حتی هیچ حرفی به آن اضافه نشود یک کلمه متفاوت برای اسم جمع آن وجود داشته باشد.

با این حال، زبان آلمانی از ویژگی هایی نیز برخوردار است که یادگیری آن را آسان ‌تر می ‌کند. به عنوان مثال، استاندارد مشخصی دارد که در تمام مناطق افرادی که با زبان آلمانی صحبت می کنند از آن استفاده می ‌کنند. در مقایسه با زبان انگلیسی که لهجه‌ ها و تفاوت‌ های زیادی دارد، این ویژگی به یادگیرندگان زبان آلمانی کمک می‌ کند.

بنابراین، یادگیری زبان آلمانی با تمرکز بر گرامر و ویژگی‌ های منحصر به فرد آن، می ‌تواند سختی هایی داشته باشد اما با تعهد و تمرین، می توان این زبان را یاد گرفت.

چه راه هایی یادگیری زبان آلمانی را راحت تر می کند؟

تلفظ حروف الفبا در زبان آلمانی به طور ثابت و با یک قاعده مشخص است. برخلاف زبان انگلیسی که تلفظ حروف ممکن است در کلمات مختلف تغییر کند، زبان آلمانی دارای تلفظ یکنواختی است. به عنوان مثال، حرف c در زبان آلمانی همواره به صورت مشابهی تلفظ می‌شود و این امر باعث کاهش سردرگمی برای زبان آموزان می‌شود.

ساختار املایی در زبان آلمانی دارای یک قاعده مشخص است. تلفظ ترکیبی مانند ei در همه کلمات همواره صدای “آی” را تولید می ‌کند، اما این ei  در زبان انگلیسی به دو صورت مختلف تلفظ می شود.

همچنین، الگوهای صرف در زبان آلمانی، حتی اگر به صورت باقاعده یا بی‌ قاعده باشند، از یک الگوی مشخص برخوردارند. یادگیری این الگوها با تمرکز و تمرین، فرآیند یادگیری را آسان تر می کند.

یک ویژگی مهم زبان آلمانی، وجود کلمات هم‌ ریشه با زبان انگلیسی است. حدود ۴۰ درصد از کلمات زبان آلمانی با زبان انگلیسی هم ‌ریشه هستند. این تشابه کلمات در دو زبان، فرآیند یادگیری را برای زبان آموزان آسان ‌تر می ‌کند.

در مقایسه با زبان‌ های دیگر، یادگیری زبان آلمانی به دلیل ساختار ثابت و اشتراک کلمات هم ‌ریشه با زبان انگلیسی کمی راحت ‌تر به نظر می ‌رسد.

منبع: https://worldlanguage.ir/تدریس-زبان-های-اروپایی/german-language-tutoring/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید