فروش نهال های گردو  رو به پایان است هر چه زودتر اقدام به خرید کنید

    کد خبر :1053520

با ساختن باغ گردو می توانید درآمدهای میلیونی بالا کسب کنید. البته انتخاب و خرید بهترین نهال گردو و آگاهی از نحوه رشد و مراقبت از درختان از پیش نیازهای انجام این کار است. نهال گردو را می توان در اکثر نقاط کشور کاشت و در تمام طول سال از محصول بالایی برخوردار بود. از طرفی این درخت به دلیل مقاومت بالا نیاز به نگهداری کمتری دارد. بنابراین در هزینه های نگهداری و جابجایی آن نیز صرفه جویی خواهد شد. جالب اینجاست که انواع رقم گردو ممکن است برای باغ شما عالی باشد و عملکرد و بازدهی عالی داشته باشد. اما همان رقم در باغ دیگری ضعیف عمل می کند.

کدامین نهال گردو برای کاشت در باغ بهتر است؟

تا جایی که می دانیم شاید یک نهال گردو بسیار خوبی با کارایی بسیار بالا باشد، اما عملکرد خوبی در باغ شما نداشته باشد. در این قسمت به بررسی عوامل موثر در انتخاب و خرید نهال گردو شناسنامه دار می پردازیم.

ارتفاع از سطح دریا:

مهمترین عامل موثر در انتخاب بهترین نهال گردو «ارتفاع از سطح دریا» است. هر منطقه ارتفاع خاصی دارد. هر ارتفاعی دارای آب و هوا، شرایط اقلیمی و سطوح رطوبت خاصی است که زمینه را برای رشد واریته های گردو فراهم می کند. به عنوان مثال مناطق مرتفع مانند مناطق کوهستانی آب و هوای خنک تری دارند. با توجه به این ویژگی، کاشت درختان گردویی را در این باغات انتخاب کنیم که توانایی تحمل سرمای منطقه را داشته باشند و از سرما آسیبی نبینند. خوشبختانه محققان ارتفاع اکثر گونه های گردو را به دست آورده اند. شما می توانید این کار را پس از کسب اطلاعات در مورد ارتفاع منطقه خود و مقایسه آن با ارتفاع نهال گردو خود انجام دهید و بهترین نهال گردو را برای باغ خود انتخاب کنید.

عملکرد درخت گردو:

عامل مهم بعدی ما در انتخاب نهال گردو حداکثر عملکرد درخت در هکتار است. شاید یک رقم با ارتفاع منطقه ما سازگار باشد، اما به طور کلی عملکرد درخت حتی در بهترین شرایط ضعیف باشد. به همین دلیل نهالستان های معتبر و شناسنامه دار بهترین ارقام گردو با بهره وری عالی را اعلام و توصیه میکنند نهال گردو خود را از میان این موارد انتخاب کنید.

بهترین ارقام نهال گردو:

♦ نهال گردو تویسرکان در ارتفاع 0 تا 3000 متری بهترین عملکرد را دارد.

♦ نهال گردو کانادایی (ژنوتیپ کانادایی) یکی از بهترین ارقام برای کاشت در ارتفاعات 0 تا 3000 متر می باشد.

♦ نهال گردو چندلر بهتر است در ارتفاع 0 متری تا 1200 متری کاشته شود.

♦ نهال گردو فرنور برای کاشت در ارتفاع 0 متری تا 3000 متری مناسب است.

♦ نهال گردو اسرائیلی برای کاشت در ارتفاع 0 متری تا 2000 متری مناسب است.

نحوه ی کاشت بهترین نهال گردو:

پس از بررسی و خرید بهترین نهال گردو، ما باید از سلامت نهال خود اطمینان حاصل کنیم. بنابراین تمام قسمت های آن اعم از شاخه، برگ، ریشه و تنه را به دقت بررسی می کنیم. هر گونه تغییر در رنگ یا وضعیت یا بریدگی و زخم روی آن باید قابل توجه تلقی شود. زیرا ممکن است نماد بیماری یا آفات درختان باشد. پس از اطمینان از سلامت نهال گردو می توان آنها را کاشت. پس از آزمایش خاک، اکنون می دانیم که کدام مواد معدنی در خاک بیشتر است و در چه مواردی با کمبود مواجه هستیم، با استفاده از کودهای شیمیایی، کودهای آلی و شخم زدن زمین، خاک را یکنواخت و مناسب برای رشد درختان گردو میکنیم. چاله های کاشت گردو معمولا یک فصل قبل تر آماده می شوند. آنها معمولاً 30 تا 60 سانتی متر عمق و 30 تا 50 سانتی متر قطر دارند. فاصله کاشت استاندارد نهال گردو 6*6 یا 7*7 متر است.

لازم به ذکر است که محل کاشت باید کاملا آفتابی باشد تا نور خورشید مورد نیاز درخت برای فتوسنتز تامین شود. رعایت نکردن فواصل کاشت منتشر شده ممکن است در رشد درخت گردو اختلال ایجاد کند یا منجر به اتلاف وقت و هزینه شود. پس از کاشت نهال گردو، روی خاک به آرامی ضربه بزنید تا کاملا سفت شود. سپس بلافاصله آنرا آبیاری کنید.

نحوه ی مراقبت و نگهداری از بهترین نهال گردو:

نگهداری نهال گردو شامل سمپاشی، کوددهی، هرس و آبیاری می باشد. در این قسمت مهمترین مرحله نگهداری یعنی آبیاری را شرح می دهیم.

آبیاری درخت گردو چگونه است:

دو راه برای آبیاری درختان گردو وجود دارد.

1. آبیاری منظم

2. آبیاری دیم

توجه داشته باشید که درختان دیم بازده کمتری دارند و عمر اقتصادی کمتری دارند.از طرفی این درختان بیشتر در معرض بیماری و آفات هستند. بنابراین توصیه می کنیم درخت گردو خود را به طور منظم آبیاری کنید. بهترین راه برای آبیاری درختان، سیستم آبیاری تحت فشار بابلر است. به این ترتیب علاوه بر آبیاری منظم درختان، در مصرف آب نیز تا حد زیادی صرفه جویی خواهد شد. همچنین می توانید درختان خود را به صورت هدفمند آبیاری کنید. (در فصول بارانی و سرد درختان به آبیاری کمتری نیاز دارند و در فصول گرم و رویشی بیشتر به آبیاری نیاز دارند.) در این روش رشد علف های هرز در باغ به شدت کاهش می یابد و بیماری ها از طریق جریان آب از درخت به درخت دیگری منتقل نمیشود.

هر هکتار باغ گردو به 80000 تا 10000 متر مکعب آبیاری در سال نیاز دارد. با استفاده از روش های آبیاری قطره ای می توان این عدد را به 6 تا 8 هزار متر مکعب کاهش داد.

خرید بهترین نهال گردو:

پس از انتخاب نهال گردو برای کاشت در باغ خود، نوبت به خرید آن می رسد. خرید نهال گردو همیشه از نهالستان های معتبر توصیه می شود. اما دلیل آن چیست؟

نهالستان های معتبر دارای گواهی صادره از جهاد کشاورزی می باشد. بنابراین با تمام اصول کشت نهال گردو آشنا هستند و در نهایت نهال های سالم و باکیفیت را برای باغداران تولید می کنند.تمامی نهال ها دارای ضمانت نامه کتبی و گواهی سلامت نهال می باشد. به این ترتیب خطر آسیب و بیماری نهال به حداقل می رسد. خرید نهال گردو روشی سریعتر از کاشت بذر است. همچنین خطر شکست بذر را از بین می برد. با خرید نهال گردو از نهالستان غرب نهال می توانید از کارشناسان نهالستان ما برای کاشت نهال و احداث باغ خود مشاوره بگیرید.

این نهالستان، بزرگترین نهالستان در شمال غرب کشور میباشد. نهالستان غرب نهال دارای گواهی رسمی معتبر جهاد کشاورزی می باشد.

جهت اطلاعات بیشتر به وب سایت gharbnahal.ir  مراجعه نمایید یا از طریق شماره تماس های زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید ، جهت تسریع پاسخگویی میتوانید از طریق واتساپ و تلگرام با ما در تماس باشید.

09026513209 / 09352571762 / 09352571768 / 09352571792

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید