روش دریافت اسپانسر برای اقامت آمریکا

    کد خبر :1053668

دریافت اقامت آمریکا یا هر کشور دیگر به‌عنوان یک پروسه مهاجرتی، قوانین و ضوابط ازپیش‌ تعیین‌شده دارد. برای اینکه بتوانید اقامت این کشور را دریافت کنید، باید ابتدا شرایط خود را ارزیابی کرده و بهترین روش را برای اخذ اقامت انتخاب کنید. دولت آمریکا برای برخی از ویزاهای اقامتی خود، داشتن اسپانسر را اجباری کرده است؛ به‌همین‌خاطر آشنایی با روش دریافت اسپانسر برای اقامت آمریکا، یک امر مهم در پروسه مهاجرت است. علاوه‌برآن، داشتن یک حامی یا پشتیبان مالی برای دریافت ویزاهای اقامتی آمریکا، برای متقاضیان مهاجرت خالی‌ازلطف نخواهد بود. اگر با نحوه دریافت اسپانسر برای اقامت آمریکا آشنا باشید، می‌توانید مسیر اخذ انواع ویزاهای مربوط به آمریکا را در زمان کمتر با موفقیت طی کنید. با ما همراه باشید تا راجع‌به این مهم توضیحات بیشتری ارائه دهیم.

اهمیت اسپانسر اقامت آمریکا

اسپانسر به‌معنی حامی بوده و در پروسه اخذ ویزای اقامتی آمریکا به شخصی اطلاق می‌شود که ضمانت می‌کند، اگر برای فرد متقاضی ویزا در آمریکا مشکل مالی ایجاد شود، از او حمایت مالی خواهد کرد. اسپانسر می‌تواند یک شخص حقیقی یا حقوقی باشد. داشتن اسپانسرشیپ آمریکا برای یک نوع ویزای خاص تعریف نشده و بیشتر ویزاهای مهاجرتی و غیرمهاجرتی این کشور به اسپانسر نیاز دارند. برای برخی از ویزاهای آمریکا مانند ویزای ازدواج، ویزای خانوادگی و برخی از ویزاهای کاری، داشتن اسپانسر ضرورت دارد؛ اما سایر ویزاهای مهاجرتی بدون اسپانسر نیز ارائه می‌شوند. درکل داشتن یک اسپانسر یا حامی مالی می‌تواند در مسیر اخذ ویزا موثر باشد. در ادامه ضمن بررسی لزوم داشتن اسپانسر برای اقامت آمریکا، اسپانسرشیپ برای ویزاهای مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

اسپانسر برای اقامت آمریکا با ویزای لاتاری

در اخذ ویزای لاتاری گرین کارت آمریکا، داشتن اسپانسر ضرورتی ندارد؛ اما فرد متقاضی هنگام اخذ ویزا باید به افسر سفارت تضمین دهد که از لحاظ مالی مشکلی برای مهاجرت ندارد. فرقی نمی‌کند که این تمکن مالی از طریق اسپانسر تامین شود یا خود متقاضی؛ چون اگر دارایی فرد متقاضی برای اخذ ویزای لاتاری کافی باشد، فقط باید برگه تمکن مالی را که درواقع موجودی حساب بانکی او را در زمان مصاحبه نشان می‌دهد، به سفارت ارائه دهد. طبیعتا در این صورت به اسپانسر نیازی نیست. اگر سرمایه متقاضی کمتر از حد تعیین‌شده باشد، باید از یک شخص که مقیم آمریکاست، به‌عنوان اسپانسر کمک بگیرد. فرد حامی نیز باید مدارک خود را برای فرد متقاضی ارسال کند تا در روز مصاحبه، این مدارک اثبات‌کننده توانایی مالی اسپانسر را به‌همراه داشته باشد.

اسپانسر برای اقامت آمریکا با ویزای خانوادگی و ازدواج

در پروسه ویزای ازدواج یا خانوادگی فرد اسپانسر همان پتیشنر یا درخواست‌کننده است. به این صورت که در طول پروسه ازدواج، همسر آمریکایی شما به‌عنوان پتیشنر برای شما درخواست ویزا می‌هد؛ بنابراین، باید از تمکن مالی و دارایی قابل‌قبولی برخوردار باشد و به دولت آمریکا تضمین دهد که از شما در این کشور حمایت مالی خواهد کرد و اقامت شما در کشور آمریکا برای دولت آن مشکلی ایجاد نخواهد کرد. حال اگر درآمد پتیشنر یا درخواست‌کننده ویزا در آمریکا کمتر از میزان تعیین‌شده توسط اداره مهاجرت آمریکا باشد، باید درآمد او ۵ برابر اختلاف با درآمد معیار دارایی داشته باشد که بتواند اسپانسر متقاضی شود. اگر میزان دارایی درخواست‌کننده ویزا کم باشد، فرد متقاضی اقامت در آمریکا باید اسپانسر دیگری پیدا کند. هیچ فرقی نمی‌کند که این اسپانسر از اعضای خانواده اسپانسر اول یا همان پتیشنر باشد؛ در هر صورت حامی باید در آمریکا سکونت داشته باشد.

اسپانسر برای اقامت آمریکا با ویزای کاری

حامی مالی در ویزاهای کاری همان کارفرماست که به فرد متقاضی مهاجرت، پیشنهاد شغلی داده است. این کارفرما باید به دولت آمریکا ضمانت دهد که به نیروی کار خارجی نیاز داشته و تا زمانی که فرد متقاضی در آمریکا سکونت دارد، از او حمایت مالی خواهد کرد. البته در برخی از ویزاهای کاری آمریکا که به‌عنوان ویزای نخبگان شناخته می‌شود، فرد متقاضی به کارفرما و اسپانسر نیازی ندارد و فقط باید به دولت آمریکا ضمانت دهد که قصد دارد در آنجا در حرفه تخصصی خود مشغول به‌کار شده و برای این کشور مفید خواهد بود.

شرایط اسپانسر برای اقامت آمریکا

کسی که به‌عنوان اسپانسر شناخته می‌شود، باید مقیم آمریکا باشد. درواقع افرادی که اقامت این کشور را ندارند، به‌هیچ‌وجه نمی‌توانند اسپانسر شوند. اسپانسر ویزاهای آمریکا باید پاسپورت آمریکایی یا گرین کارت داشته باشد؛ به‌علاوه این‌که فرد حامی باید شاغل بوده و مالیات خود را در هر سال پرداخت کرده باشد. اینکه شخص حامی کارفرما باشد یا برای کارفرمای دیگری کار کند، در شرایط اسپانسری تاثیری ندارد، مهم آن است که در زمان اسپانسری حتما مشغول به‌کار بوده و درآمد داشته باشد. درآمد سالیانه فرد حامی مقیم آمریکا باید با حد نصاب تعیین‌شده توسط اداره مهاجرت این کشور مطابقت داشته باشد. اگر درآمد این شخص کمتر از حد تعیین‌شده باشد، باید ۵ برابر اختلاف درآمد خود با درآمد معیار دارایی داشته باشد. تعداد افراد تحت‌پوشش توسط حامی براساس درآمد و دارایی مشخص می‌شود.

مدارک اسپانسر برای اقامت آمریکا

مدارک و حتی هزینه‌ای که فرد حامی باید برای اسپانسر شدن فراهم کند، باتوجه‌به نوع ویزا مشخص می‌شود. سابمیت فرم اسپانسری برخی از ویزاهای آمریکا برای فرد حامی یک هزینه مشخص دارد، درحالی‌که بعضی از ویزاهای دیگر مانند ویزای لاتاری برای اسپانسر هزینه‌ای نخواهد داشت. در ویزای لاتاری فرد حامی باید فرم I-134 را تکمیل کند؛ اما برای ویزاهای دیگر از فرم I-864 استفاده می‌شود. سایر مدارک لازم برای اسپانسر شدن شامل کپی گرین کارت یا پاسپورت آمریکایی فرد حامی، فرم‌های مالی و اشتغال به‌کار برده می‌شود.

نکته

ممکن است به‌عنوان فرد متقاضی مهاجرت به دنبال اسپانسر برای اقامت آمریکا باشید؛ اما هیچ آشنا یا حامی مالی در این کشور نداشته باشید که از شما پشتیبانی کند. حتی در این صورت نیز جای نگرانی وجود ندارد و شما می‌توانید یک مجموعه مهاجرتی معتبر را انتخاب کنید که در این زمینه به شما کمک کند.

جمع‌بندی

در این مطلب راجع‌به اسپانسر برای اقامت آمریکا صحبت کردیم و لزوم داشتن حامی مالی برای ویزاهای مختلف را مورد بررسی قرار دادیم .درواقع ویزاهایی که به حامی مالی نیاز دارند را معرفی کرده و شرایط اسپانسر شدن را نیز شرح دادیم. اسپانسر ویزاهای اقامتی آمریکا باید ساکن این کشور بوده و علاوه‌بر تمکن مالی دارای گواهی اشتغال به‌کار باشد. اگر شما به‌عنوان فرد متقاضی مهاجرت، هیچ حامی مالی برای خود سراغ ندارید، می‌توانید یک مجموعه مهاجرتی معتبر را انتخاب کنید و از خدمات آن بهره‌مند شوید.

پایان رپرتاژ آگهی

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید