چگونه فضای ذخیره سازی دستگاه اندرویدی را آزاد کنیم؟

    کد خبر :985124
دستگاه اندرویدی

برخی اوقات به دلیل حجم بالای داده ممکن است فضای ذخیره سازی گوشی یا تبلت اندرویدی ما پر شود و در این بین نیاز است تا به پاک‌سازی یا آزاد کردن این فضا بپردازیم. از این رو تصمیم گرفتیم در این محتوا نحوه آزاد کردن فضای ذخیره دستگاه اندرویدی را شرح دهیم.

بازتاب-طیف وسیعی از روش‌ها وجود دارد که می‌توان برای پاکسازی و ایجاد فضای ذخیره‌سازی اضافی در گوشی هوشمند یا تبلت اندرویدی استفاده کرد. جالب اینجاست که اندروید ابزاری مناسب و بومی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که به طور خاص برای کمک به این کار طراحی شد. این ابزار مفید که به عنوان ویژگی «آزاد کردن فضا» شناخته شده، برای راحتی کاربر مستقیماً در سیستم عامل اندروید تعبیه شده است.

چگونه از ابزار Free Up Space در اندروید استفاده کنم؟

ابزار Free Up Space برای کمک به کاربر در به دست آوردن فضای اضافی در دستگاه اندرویدی با حذف مواردی که ممکن است به آنها نیاز نداشته باشید، طراحی شده است. برای استفاده از ابزار، به تنظیمات و سپس فضای ذخیره‌سازی بروید، در نتیجه فهرستی از آنچه در فضای ذخیره‌سازی شما استفاده می‌کند، به عنوان مثال، برنامه‌ها، سیستم، ویدیوها، عکس‌ها و موارد دیگر را مشاهده خواهید کرد.

در بالای این لیست ابزار Free Up Space وجود دارد، روی آن کلیک کرده و به برنامه Files در دستگاه اندرویدی خود منتقل خواهید شد. در برنامه فایل‌ها، پیشنهادات پاکسازی را خواهید دید، این نشان می‌دهد که چه فایل‌هایی را می‌توانید به راحتی از دستگاه خود حذف کنید. برای مثال، ممکن است فضای ذخیره‌سازی زیادی توسط فایل‌های موجود در سطل زباله و همچنین در فایل‌های ناخواسته استفاده شود، سپس می‌توانید انتخاب کنید کدام یک از دستگاه حذف شود.

با پاک کردن حافظه پنهان برنامه‌هایتان، فضا را آزاد کنید

دستگاه اندرویدی

از منوی تنظیمات دستگاهتان می‌توانید میزان فضای ذخیره‌سازی یک برنامه را مشاهده کنید. به تنظیمات > برنامه‌ها بروید و سپس می‌توانید میزان فضای ذخیره‌سازی هر برنامه را مشاهده کنید. می‌توانید مقداری از این فضای ذخیره‌سازی را در تلفن یا رایانه لوحی Android خود با پاک کردن حافظه پنهان پاک کنید.

سپس دو گزینه را در منوی Clear storage و Clear cache مشاهده خواهید کرد، گزینه Clear cache را انتخاب کنید و این به شما فضای اضافی را بدون حذف هیچ یک از فایل های خود می دهد. اگر گزینه Clear storage را انتخاب کنید، این کار همه چیز را از داخل آن برنامه حذف می کند.

 

برای به دست آوردن فضای ذخیره سازی بیشتر، برنامه های استفاده نشده را حذف کنید

همه ما در نهایت برنامه هایی را دانلود می کنیم که در تلفن های هوشمند خود از آنها استفاده نمی کنیم، همچنین ممکن است برنامه هایی داشته باشیم که مدتی پیش دانلود کرده ایم و دیگر استفاده نمی کنیم. حذف این برنامه ها می تواند مقدار زیادی فضای ذخیره سازی را در تلفن یا رایانه لوحی اندروید شما آزاد کند.

 برای دیدن همه برنامه های خود، برنامه Play Store را انتخاب کنید و سپس مدیریت برنامه ها و دستگاه را انتخاب کنید، سپس لیستی از برنامه ها و میزان فضای ذخیره سازی آنها را مشاهده خواهید کرد. می‌توانید این برنامه‌ها را بر اساس نام، بیشترین استفاده، کمترین استفاده و غیره مرتب کنید.

 کمترین استفاده را انتخاب کنید و لیستی از برنامه‌هایی را دریافت می‌کنید که به اندازه برنامه‌های مورد علاقه‌تان از آنها استفاده نمی‌کنید، سپس می‌توانید برنامه‌هایی را که دیگر به آن‌ها نیاز ندارید انتخاب کنید و آنها را از تلفن هوشمند یا تبلت اندرویدی خود حذف کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید