نقطه خطرناک در بیانیه استانبول درباره قدس چیست؟

  • سیاسی
  • جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ ۱۴:۳۵
    کد خبر :174702

یک کارشناس مسائل نظامی و راهبردی از موضوع خطرناکی پرده برداشت که در نشست استانبول درباره قدس مطرح شد.
بسیاری از تحلیلگران معتقدند که نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در استانبول که روز چهارشنبه به کار خود پایان داد فواید زیادی برای فلسطین نداشت.

برخی از کارشناسنان نیز معتقدند که بیانیه پایانی این نشست، خطرناک‌تر از تصمیم ترامپ است، زیرا در این بیانیه تقسیم قدس اشغالی به‌رسمیت شناخته شده است.

در همین زمینه امین حطیط تحلیلگر مسائل نظامی و راهبردی در صفحه خود بر روی توییتر نوشت: به کار بردن عبارت قدس شرقی در بیانیه نشست همکاری اسلامی در استانبول برای اولین بار در دنیای عرب و اسلام اتفاق افتاده است و این خطرناک‌تر از تصمیم ترامپ است، زیرا در حقیقت کاربرد این عبارت به منزله به‌رسمیت شناختن تقسیم قدس و به‌رسمیت شناختن اشغالگری اسرائیل است و این نقض قطعنامه‌های سازمان ملل که با تجزیه قدس مخالف است، به شمار می‌رود.

پیش از این بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص اسناد مصوب در اجلاس وزرای خارجه و نشست فوق العاده سران کشورهای اسلامی در استانبول ترکیه با موضوع قدس شریف گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن حمایت از حقوق لاینفک مردم فلسطین، اعلام کرد حمایت از قطعنامه مصوب در نشست وزرای خارجه کشورهای اسلامی و اعلامیه پایانی نشست فوق العاده سران کشورهای اسلامی در استانبول ترکیه با موضوع قدس شریف، به هیچ وجه به منزله شناسایی رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی از سوی جمهوری اسلامی ایران نیست.

به گزارش نامه نیوزقاسمی افزود: تحفظ جمهوری اسلامی ایران در موضوع عدم شناسایی رژیم صهیونیستی در جریان نشست استانبول نیز اعلام و به صورت رسمی و مکتوب در اختیار دبیرخانه اجلاس قرار گرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید