نسل دوم هدست واقعیت مجازی هواوی به‌زودی معرفی خواهد شد

    کد خبر :856155
نسل دوم هدست واقعیت مجازی هواوی به‌زودی معرفی خواهد شد

هواوی قصد دارد در جریان رویدادی، محصولات جدیدش ازجمله گوشی هوشمند تاشو و نسل دوم هدست واقعیت مجازی را رونمایی کند.

هواوی در سال ۲۰۱۹، اولین هدست واقعیت مجازی خود را با نام Huawei VR Glass معرفی کرد. سپس در اکتبر ۲۰۲۰، جانشین آن با نام Huawei VR Glass 6DOF Game Set به‌‌همراه ویژگی‌های بهبود یافته و تنظیم‌کننده‌ی ۳۶۰ درجه رونمایی شد. بااین‌حال، این مدل هنوز پس از گذشت بیش از یک‌سال به‌صورت تجاری در دسترس قرار نگرفته است.

زمانی‌که هواوی سال گذشته این هدست واقعیت مجازی را معرفی کرد، گفت که این دستگاه تا دسامبر ۲۰۲۰ در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهد گرفت و در آوریل ۲۰۲۱ برای خرید در دسترس علاقه‌مندان خواهد بود. متأسفانه هنوز دستگاه مذکور عرضه نشده است و اکنون گزارش جدیدی از گیزموچاینا نشان می‌دهد که هدست واقعیت مجازی جدید احتمالا به‌زودی وارد بازار خواهد شد.

گزارش عرضه‌ی نسل دوم هدست واقعیت مجازی هواوی، چند روز پیش توسط افشاگری با حساب کاربری RODENT950 در توییتر منتشر شد.

هواوی قصد دارد در جریان رویدادی برخی از محصولات جدیدش از جمله گوشی هوشمند تاشو را قبل از پایان سال ۲۰۲۱ عرضه کند؛ بنابراین احتمال دارد که هدست واقعیت مجازی جدید نیز در این رویداد معرفی شود.

زمانی‌که سال گذشته برای اولین بار در کنفرانس Cloud Summit واقعیت مجازی رونمایی شد، هواوی فقط به طراحی و چند ویژگی دستگاه اشاره کرد و قیمت آن را اعلام نکرد. نسل اول این مدل با قیمت ۲۹۹۹ یوآن (حدود ۴۷۰ دلار) عرضه شد و هنوز برای خرید در فروشگاه آنلاین Vmall در دسترس است. از آنجا که جانشین این دستگاه، پیشرفت‌هایی را در زمینه‌های مختلف خواهد داشت، انتظار می‌رود که قیمت بالاتری داشته باشد.

نسل دوم Huawei VR Glass یا Huawei VR Glass 6DOF Game Set طراحی مشابهی با نسل قبلی خود دارد؛ اما اکنون در نسل جدید دو دوربین در بالا برای ردیابی اضافه شده است. افزون‌براین، تنظیم‌کننده‌ که شبیه به هدست واقعیت مجازی Google Daydream بود به هدست واقعیت مجازی Oculus Quest فیسبوک ارتقا پیدا کرده؛ اما به‌جای دو دکمه دارای سه‌دکمه به‌همراه جوی‌استیک (اهرم فرمان) خواهد بود.

اولین نسل هدست واقعیت مجازی هواوی با طراحی شبیه به عینک اسکی عرضه شد. دستگاه مذکور دارای دو صفحه‌نمایش ۲٫۱ اینچی LCD با وضوح ترکیبی ۳۲۰۰ در ۱۶۰۰ پیکسل و نرخ نوسازی متغیر تا ۹۰ هرتز بسته به نوع دستگاه متصل شده است. به‌دلیل نداشتن باتری داخلی، این دستگاه وزن سبکی به مقدار ۱۶۶ گرم دارد. افزون‌‌براین، برای افرادی که از عینک طبی استفاده می‌کنند، دارای دو دو تنظیم‌کننده‌ی دیوپتر برای تنظیم فوکوس است.

به گزارش زومیت، هدست واقعیت مجازی هواوی با تلفن‌های همراه و همچنین رایانه‌های شخصی ویندوز سازگار است و انتظار می‌رود که نسل جدید آن، ویژگی مذکور را حفظ کرده باشد. هدست همچنین با یک تنظیم‌کننده در جعبه ارسال می‌شود و می‌تواند از منبع خارجی مانند گوشی متصل شده، رایانه شخصی یا باتری قابل حمل شارژ شود.

هنوز گزارشی درباره‌ی زمان عرضه‌ی نسل دوم هدست واقعیت مجازی هواوی در دسترس نیست؛ امااحتمال دارد که قبل از پایان سال ۲۰۲۱ وارد بازار شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید