موگرینی: نمی‌توانیم بپذیریم آمریکا برای تجارت مشروع ما با ایران تصمیم بگیرد

    کد خبر :458118

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه ادعا کرده کشورهای اروپایی نمی‌توانند بپذیرند که آمریکا برای تجارت مشروع آنها با ایران تصمیم بگیرد.

به گزارش فارس، «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه‌ای روز سه‌شنبه از تصمیم دولت آمریکا برای خروج از برجام انتقاد کرد و مدعی شد کشورهای اروپایی نمی‌توانند بپذیرند که واشنگتن برای تجارت مشروع آنها با ایران تصمیم بگیرد.

وی در بخشی از این مصاحبه درباره مواضع کشورهای اروپایی در خصوص برجام بعد از خروج آمریکا از آن گفته است: «ما اروپایی‌ها نمی‌توانیم بپذیریم که یک قدرت خارجی-هر چند دوست نزدیک و متحدمان- درباره تجارت مشروع ما با یک کشور دیگر تصمیم بگیرد.»

کشورهای اروپایی بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام وعده داده‌اند با تضمین منافع اقتصادی ایران، این توافق را حفظ کنند. این کشورها، علی‌رغم ایستادگی‌های لفظی و سیاسی در برابر اقدام آمریکا تا کنون موفقیتی در تحقق وعده‌هایشان در زمینه حفظ منافع ایران کسب نکرده‌اند.

اتحادیه اروپا از چند ماه پیش اعلام کرده برای مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران، قصد دارد یک «کانال ویژه» (معروف به SPV) برای پرداخت مالی ایجاد کند که امکان ادامه همکاری اقتصادی با ایران را فراهم کند. کشورهای اروپایی هنوز نتوانسته‌اند این وعده را عملی کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید