ایران؛ آماده مذاکره هسته ای

    کد خبر :1044649
مذاکره
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران، همانند گذشته مذاکره و دیپلماسی را بهترین شیوه برای رفع نگرانی‌های ساختگی در مورد برنامه صلح آمیز هسته‌ای خود می‌داند. هم اکنون توپ در زمین آمریکا و سه کشور اروپایی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه مشترک آمریکا و سه کشور اروپایی در مورد برنامه هسته‌ای کشورمان اظهار کرد: همانطور که بارها تاکید شده است، برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران همواره صلح آمیز بوده و خواهد بود. ‌

 ناصر کنعانی عصر روز جمعه هشتم دی ماه در یک بیانیه مطبوعاتی در این ارتباط افزود: بسیار مضحک است کشورهایی که خود مسئول شرایط فعلی در مورد برنامه هسته‌ای ایران هستند، با قلب واقعیت به دنبال تغییر مقصر و قربانی هستند.

وی افزود: این کشورها بهتر است به جای فرافکنی و موضع‌گیری‌های سیاسی، بر عملکرد خود در قبال مذاکرات رفع تحریم‌ها در ۲ سال گذشته مروری داشته باشند و نتیجه سیاست‌های غیرسازنده خود را مشاهده کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: غنی سازی در سطح ۶۰ درصد در مراکز غنی سازی ایران، همواره متناسب با نیازهای صلح آمیز کشور و به طور کامل زیر نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بوده و ادامه خواهد داشت.

کنعانی در ادامه اظهار کرد: ایران به همه حقوق و تعهدات بین‌المللی خود واقف است و در همین چارچوب، به همکاری‌های خود با آژانس ادامه خواهد داد. ‌

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور افزود: کناره گرفتن از مذاکرات و طرح موضوعات بی ارتباط که نتیجه آن، وضعیت فعلی مذاکرات است، آمریکا و سه کشور اروپایی را در جایگاهی قرار نمی‌دهند که ادعایی درخصوص برنامه هسته‌ای ایران داشته باشند.

کنعانی در ادامه تاکید کرد: تجربه نشان داده طرح مطالبات و خواسته‌ها به صورت یکجانبه و عدم اراده برای اصلاح گام‌های اشتباه کشورهای غربی، نمی‌تواند کمک کننده باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران، همانند گذشته مذاکره و دیپلماسی را بهترین شیوه برای رفع نگرانی‌های ساختگی در مورد برنامه صلح آمیز هسته‌ای خود می‌داند. هم اکنون توپ در زمین آمریکا و سه کشور اروپایی است. آنها باید با کنار گذاشتن سیاست بیانیه نویسی و فشارهای بی نتیجه، تصمیات سیاسی لازم را اتخاذ کنند.

خبرآنلاین/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید