سرمایه گذاری روی خودرو کلاسیک با اپلیکیشن Rally Rd

  • خودرو
  • یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ ۹:۳۴
    کد خبر :481101

استارتاپ Rally Rd پلتفرمی در آمریکا ارائه کرده است که در آن کاربران می‌توانند در خرید و فروش سهام خودروهای کلاسیک کلکسیونی شرکت کنند.

ممکن است برخی دوست داشته باشند با افراد کارآفرین، طراح محصول یا بانکدار که در حوزه‌ی جمع‌آوری خودروهای کلکسیونی فعالیت دارند، مشارکت کنند. برای چنین افرادی می‌توان اپلیکیشن Rally Rd را معرفی کرد که برنامه‌ای کاربردی برای خرید و فروش سهام در حوزه‌ی خودرو کلاسیک است.

این پلتفرم که در سال ۲۰۱۶ راه‌اندازی شد، به کاربران اجازه می‌دهد با حداقل سرمایه‌ی ۵۰ دلار به ازای هر سهم روی مد‌ل‌های کلاسیک از پورشه، لامبورگینی، فراری و سایر برندها سرمایه‌گذاری کنند. این شرکت می‌گوید هم‌اکنون حدود ۵۰ هزار عضو دارد که میلیون‌ها دلار روی خودروهای کلاسیک سرمایه‌گذاری کرده‌اند. هم‌اکنون تنها ۱۰ خودروی کلاسیک برای خرید سهام وجود دارد، هرچند که Rally Rd انتظار دارد این رقم تا پایان سال ۲۰۱۹ به حدود ۱۰۰ دستگاه افزایش یابد.

استارتاپ مستقر در نیویورک به‌تازگی دور دوم سرمایه‌‌گذاری خود را با ۷ میلیون دلار به پایان رساند و قصد دارد در آینده نزدیک با مشارکت شرکت‌های همکار خود ۳ میلیون دلاری سرمایه‌گذاری کند. کریس برونو و راب پتروزو، بنیان‌گذاران این استارتاپ امیدوارند که در آینده با جا افتادن چنین شیوه‌ای برای سرمایه‌گذاری، کسب‌وکار آن‌ها رونق بیشتری بگیرد. هرچند این کسب‌وکار چند سال پیش بسیار عجیب و غریب به نظر می‌رسید، اما با افزایش علاقه‌ی خریداران محصولات کلکسیونی کلاسیک آینده روشنی در انتظار Rally Rd خواهد بود.

این دو نفر قصد دارند با استفاده از سرمایه‌گذاری روی خودروهای کلاسیک، چیزی به‌نام «اکوسیستم سرمایه‌گذاری زنده» راه‌اندازی کنند؛ این اکوسیستم در حقیقت یک نمایشگاه دائمی خودرو است که کاربران می‌توانند محصولات عرضه شده برای سرمایه‌گذاری را مشاهده و برای خرید سهام آن اقدام کنند. اولین نمایشگاه در نیویورک راه‌اندازی می‌شود درحالی‌که مکان‌هایی در لس‌ آنجلس، فلوریدای جنوبی و احتمالاً تگزاس نیز در برنامه وجود دارد.

راب پتروزو، مدیر ارشد محصول Rally Rd در این زمینه گفت:ما می‌خواهیم پلتفرمی در فضای اپل استور ایجاد کنیم که هر کسی می‌تواند وارد آن شود و درباره‌ی سرمایه‌گذاری در زمینه‌ی خودرو کلاسیک اطلاعات کسب‌کند.

Rally Rd ازطریق یک شرکت تابعه‌ی خود به خرید خودروهای کلاسیک و نگه‌داری آن‌ها اقدام می‌کند. این استارتاپ سپس خودروهای کلاسیک پیشنهادی را طبق قوانین کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، برای عرضه اولیه سهام به مشتریان معرفی خواهد کرد؛ در این مرحله مشتریان می‌توانند تا ۲۰۰۰ سهم خریداری کنند و سهام توسط شرکت‌های کارگزاری‌ ثبت شده در ۳۲ ایالت قابل خرید خواهد بود. این شرکت هم‌اکنون در حال کسب مجوز برای ارائه‌ی خدمات در ۱۸ ایالت دیگر است. دقیقا‌ً مانند بازار سهام متداول پس از عرضه اولیه، کاربران می‌توانند سهام خود را در بازار ثانویه مبتنی بر نرم‌افزار خرید و فروش کنند.

گِرِگ بتینلی، عضو هیئت مدیره Rally Rd می‌گوید:کاربران در پلتفرم Rally Rd به معنای واقعی کلمه می‌توانند تجربه‌ای شبیه بورس NASDAQ یا NYSE داشته باشند. عکس‌العمل‌هایی که در مقابل این پلتفرم دیده می‌شود، بسیار حیرت‌انگیز است. می‌توانیم این واکنش را به روزهایی شبیه دانست که شرکت رینگ (Ring) متعلق به آمازون، بازار GOAT یا ThredUp داشتند.

هم‌اکنون خدمات Rally Rd رایگان است و هزینه‌ای به خاطر امور مدیریتی یا ارائه‌ی سهام از کاربران گرفته نمی‌شود. اما مدیران این شرکت قصد دارند که در آینده‌ی نزدیک به خدمات خود تنوع بیشتری بدهند و امکانات بیشتری برای افراد علاقه‌مند و حرفه‌ای (با پرداخت هزینه)، ارائه کنند. این استارتاپ قصد دارد در آینده به سایر حوزه‌ها نیز ورود پیدا کند که از جمله می‌توان به محصولات هنری و ورزشی کلکسیونی اشاره کرد. همچنین برنامه‌هایی برای گسترش فعالیت‌ها به سراسر جهان از جمله استرالیا، اروپا و کانادا وجود دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید