این اپلیکیشن رمزارزهای شما را سرقت می‌کند!

    کد خبر :1031310
اپلیکیشن رمزارز سرقت

طبق گزارش‌ها، برنامه‌ی Ledger Live Web3 که در فروشگاه ویندوز منتشر شده، در‌واقع جعلی است و ارز دیجیتال کاربران را به‌سرقت می‌برد.

شخصی کلاه‌بردار موفق شده است با دورزدن موانع امنیتی فروشگاه مایکروسافت، برنامه‌ای جعلی موسوم‌ به Ledger Live Web3 را در پلتفرم مذکور منتشر کند.

برنامه‌ی Ledger Live Web3 برای سرقت بیت کوین طراحی شده است و از کاربران می‌خواهد عبارت بازیابی کیف پول رمزارزی را وارد کنند که معمولاً بین ۱۲ تا ۲۴ کلمه‌ است. این عبارت به شخص کلاه‌بردار اجازه‌ می‌دهد تا به رمزارزهای موجود در کیف پول افراد کاملاً دسترسی داشته باشد.

شما می‌توانید پست اولیه‌ی کاربری به‌نام ZackXBT را در ایکس (توییتر سابق) مشاهده کنید. البته به‌نظر می‌رسد کاربر مذکور پست خود را در پاسخ به حذف برنامه‌ی مذکور از فروشگاه مایکروسافت به‌روز کرده است.

فراموش نکنید که اکثر کیف‌ پول‌های رمزارز معتبر هرگز برای واردکردن عبارت بازیابی شما درخواستی نمی‌کنند. اگر کیف پولی دانلود کردید که به اعتبارش شک دارید و از شما درخواست کرد تا عبارت بازیابی را تأیید کنید، توصیه‌ می‌کنیم هرگز چنین کاری انجام ندهید؛ زیرا ممکن است به هک و ازدست‌رفتن سرمایه‌ی موجود در آن کیف پول منجر شود.

همچنین، به مقاله‌ی بهترین کیف پول های بیت کوین و ارز دیجیتال می‌توانید سر بزنید.

کاربران ردیت توضیح می‌دهند پس‌انداز زندگی‌شان که به‌صورت رمزارز در کیف پول‌هایشان نگه‌داری می‌شد، با برنامه‌ی Ledger Live Web3 از بین رفته است. به‌عنوان مثال، یکی از قربانیان این کیف پول جعلی می‌گوید که مبلغی معادل ۲۶,۵۰۰ دلار را از دست داده و این مبلغ کل پس‌اندازش بوده است.

بنابراین، اگر Ledger Live Web3 یا هر کیف پول دیگری که عبارت بازیابی شما را درخواست کرد، روی سیستم خود نصب دارید، هرچه سریع‌تر آن را حذف کنید و عبارت بازیابی کیف پول را تغییر دهید.

همیشه مراقب کلاه‌برداران باشید؛ زیرا این افراد به‌خصوص در دنیای رمزارزها انتقال پول در این فضا تقریباً ردیابی‌نشدنی است.

زومیت

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید