ترامپ درخواست ماتیس برای کسب مجوز درتهاجم به سوریه را رد کرده بود

    کد خبر :263886

نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد که پیش از حمله هوایی شنبه هفته جاری به سوریه، رئیس جمهوری آمریکا درخواست وزیر دفاع خود برای کسب مجوز از کنگره در این خصوص را رد کرده بود.

به گزارش بازتاب به نقل از روزنامه آمریکائی نیویورک تایمز، مقامات دولتی و نظامی در واشنگتن اعلام کردند که پیش از حمله هوایی شنبه هفته جاری توسط سه کشور غربی به سوریه، جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا از دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور خواست تا موافقت کنگره را برای انجام این اقدام دریافت کند؛ اما وی آن را رد کرد.

ماجرا از آنجا آغاز شد که رئیس جمهوری آمریکا در نشست تصمیم گیری به اصطلاح واکنش به حمله شیمیائی ادعائی به شهر دوما در سوریه با وزیر دفاع این کشور درباره برخی سناریوهای محتمل در این راستا جر و بحث نیز کرده است؛ رویدادی که بنا به اعلام نیویورک تایمز نشان از آغاز شکاف میان رئیس جمهوری و وزیر دفاع این کشور است.

این در حالیست که «لیندسی گراهام» سناتور ارشد جمهوری‌خواه و عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا دو روز پیش در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گزارش امروز رسانه آمریکائی مذکور را به صورت ضمنی مورد تأئید قرارداده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید