نظر مردم آمریکا در مورد بازداشت احتمالی ترامپ چیست؟

    کد خبر :983817
بازداشت ترامپ

 تصویری که کاربران شبکه های اجتماعی از نحوه دستگیری ترامپ با استفاده از هوش مصنوعی ساخته اند.

خبرگزاری “رویترز” در گزارشی با اشاره به یافته های جدیدترین نظرسنجی خود، به این نکته اشاره کرده است که شمار قابل توجهی از حامیان احزاب دموکرات و جمهوریخواه در آمریکا، قویا اتهامات جدید مطرح شده علیه ترامپ در رابطه با ارتباط نامشروعش با یک بازیگر فیلم های مستهجن در بحبوحه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 و پرداخت حق السکوت به وی را قابل باور و درست ارزیابی می کنند. مساله ای که از مخصمه ای بزرگ برای رئیس جمهور سابق آمریکا خبر می دهد. 

بازتاب -بر اساس  یافته‌های جدید نظرسنجی خبرگزاری رویترز، حدودا نیمی از آمریکایی ها باور دارند که اقدام مقام های قضایی منطقه منهتن نیویورک در پیگیری پرونده دونالد ترامپ در زمینه پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های مستهجن در بحبوحه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، ماهیتی سیاسی دارد. با این حال، اکثریت قابل توجهی نیز معتقدند که اتهامات علیه ترامپ کاملا موجه و باورکردنی و درست هستند.

این نظرسنجی که در یک دوره زمانی دو روزه برگزار شده، حاکی از آن است که 54 درصد از پاسخ دهندگان(که در برگیرنده 80 درصد از حامیان حزب جمهوریخواه و 32 درصد از حامیان دموکرات ها بوده است) بر این باور بوده اند که اتهامات اخیر علیه ترامپ در محکمه منهتن نیویورک ماهیت سیاسی دارد.

70 درصد از پاسخ دهندگان نیز که البته نیمی از حامیان جمهوریخواهان را شامل می شده است هم گفته اند که کاملا قابل باور است که ترامپ در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، به “استورمی دنیلز”، پورن استار آمریکایی حق السکوت پرداخته تا در مورد ارتباطش با ترامپ هیچ سخنی را به میان نیاورد.

استورمی دنیلز و ترامپ

چیزی در حدود 62 درصد از پاسخ دهندگان نظرسنجی اخیر رویترز نیز که یک سوم از آن ها از جمله حامیان حزب جمهوریخواه بوده‌اند گفته اند که جدای از پروند رسوایی ترامپ در ماجرای ارتباطش با استورمی دنیلز، کاملا قابل باور است که ترامپ در رابطه با سابقه تجاری خود نیز دست به تقلب زده باشد و مرتکب کلاهبرداری و دور‌‌زدنِ قانون شده باشد.

این یافته ها تا حد زیادی بیانگرِ ماهیت بی سابقه تحقیقات گسترده در مورد فعالیت ها و اقدامات ترامپ از سوی نهادهای قانونی آمریکا هستند. مساله ای که به خصوص با توجه به تلاش های جدی ترامپ جهت نامزدی مجددش برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 آمریکا از اهمیت بیشتری نیز برخوردار می شود. باید توجه داشته باشیم که تاکنون هیچ رئیس جمهوری در آمریکا با اتهامات کیفری در دادگاه های این کشور به جز ترامپ رو به رو نبوده است.

ترامپ که با رقابت های جدی و قابل توجهی جهت کسب موقعیت نامزدی حزب جمهوریخواه جهت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 رو به رو است، منکر هرگونه رابطه جنسی با استورمی دنیلز شده است. کسی که نام واقعی وی استفانی کلیفورد است.

وی اخیرا گفته است که انتظار دارد به زودی بازداشت شود و از حامیانش خواسته که با ریختن به خیابان ها و دادن پول به کارزار انتخاباتی اش، نهایتِ حمایت خود از وی را نشان دهند. در این راستا، هیات منصفه منطقه قضایی منهتن در مورد صدور قرار تعقیب کیفری علیه ترامپ تصمیم گیری نهایی را خواهد کرد.

مقام های ارشد حزب جمهوریخواه به همراه استراتژیست ها و تحلیلگران این حزب گفته اند که محاکمه ترامپ فقط و فقط سطح حمایت‌های حامیان دو آتشه ترامپ از وی را دو برابر خواهد کرد. فرماندار فلوریدا “ران دی سانتیس” که بسیاری وی را رقیب اصلی ترامپ جهت کسب نامزدی نهایی حزب جمهوریخواه برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 معرفی می کنند، از سیاسی شدن روند رسیدگی به پرونده ترامپ به شدت انتقاد کرده با این حال، به ترامپ نیز حملاتی را انجام داده است.

ترامپ نیز در شکه اجتماعی خود یعنی Truth، پستی مملو از کنایه را علیه دی سانتیس منتشر کرده است. از هر 10 پاسخ دهنده نظرسنحی اخیر رویترز، 9 نفر گفته اند که آن ها در مورد پرونده اخیر ترامپ که توسط منطقه قضایی منهتن نیویورک راهبری می شود، شنیده اند. پرونده ای که تنها یکی از پرونده های قابل توجهی است که علیه رئیس جمهور سابق آمریکا دنبال می شود.

یک مقام قضایی ارشد دیگر آمریکا در ایالت جورجیا در حال ایجاد پرونده ای علیه ترامپ است که بر اساس آن اقدامات و رویه هایی را که ترامپ با تمسک به آن ها به صورت غیرقانونی به دنبال ابطال انتخابات سال 2020 و شکستش از جو بایدن بوده را برررسی می کند.

ترامپ بارها پیروزی بایدن بر خود را توام با تقلب خوانده و در حین شمارش آرا نیز از مقام های ایالت جورجیا خواسته بود تا تعداد رای هایی که برای پیروزی وی لازم است را برایش به صورت غیرقانونی ثبت کنند.

ترامپ همچنین با پرونده های دیگری نظیر نگهداری غیرقانونی از اسناد فوق محرمانه آمریکا در خانه اش و البته اقدامات غیرقانونی اش در بحبوحه انتخابات سال 2020 آمریکا نیز رو به رو است.

54 درصد از پاسخ دهندگان نظرسنجی اخیر رویترز که 85 درصد از نیروهای حامی دموکرات ها و 21 درصد از حامیان جمهوریخواهان را شامل می شود گفته اند که این اتهام علیه ترامپ که وی به دنبال انجام تقلب در روند برگزاری انتخابات بوده، کاملا قابل باور است.

نظرسنجی رویترز از میان 1003 نفر از شهروندان آمریکایی در اقصی نقاط این کشور انجام شده که در میان آن‌ها 4156 حامیِ حزب دموکرات و 383 حامی حزب جمهوریخواه وجود داشته است(خودِ آن ها این مساله یعنی حمایت خود از احزاب مذکور را اعلام کرده اند).

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. پارسا گفت:
    موافقم ۱

    عکس های قشنگتری از این بانوی محترم توی اینترنت موجود بود چرا بیشتر وقت نگذاشتید

دیدگاهتان را بنویسید