بی ام و و رونمایی از مدل 2024 ایکس 6 و ایکس 5

    کد خبر :974482
ایکس 6

شرکت بی ام و برای مدل 2024 شاسی بلند سایز متوسط ایکس 5 و کوپه ایکس 6 را معرفی کرد. مدل‌های جدید پیشرانه هیبریدی دارند و محدوده حرکتی بالایی می‌توانند از خود نشان دهند.

بازتاب-همچنین دستیار رانندگی بروزشده آی درایو هم در این مدل‌ها پیدا می‌شود. این دو مدل دارای چراغ‌های جلو باریک‌تر با طراحی DRL هستند و هر تریم آنها با جلوپنجره نورپردازی شده همراه است. ورودی هوا در سپرهای این دو خودرو هم طراحی جدیدی پیدا کرده و ایکس 5 و ایکس 6 مدل 2024 خودروهای جذاب‌تری شدند.

در عقب هم شاهد چراغ‌های فیبرنوری با المان X شکل هستیم و سپرها هم بازطراحی شدند. البته ایکس 6 اسپویلر مشکی عقب جدیدی هم پیدا کرده است. برخلاف ایکس 7 با جلوپنجره بسیار بزرگ که موجب ناراحتی طرفداران شد، دو خودرو M60i xDrive ایکس 6 و ایکس 5 جلوپنجره کوچک‌تر و ظریف‌تری داشته و لوگو M در گوشه جلوپنجره نمایان است. هر دو مدل از آینه بغل مشکی رنگ و خروجی اگزوز چهارگانه بهره می‌برند.

ایکس 6

تریم M Sport ایکس 6 دارای متریال اسپرتی چون ریل سقفی مشکی رنگ، آینه بغل مشکی، لوگو M، تزئینات داخلی پریمیومی و لوله اگزوز ذوزنقه‌ای است. در سوی دیگر تریم M Sport Professional با روکش‌های مشکی مات، لوله‌های اگزوز کرومی مشکی و ترمزهای M Sport با کالیپرهای قرمز یا آبی همراه شد. به هر حال ایکس 5 از سیستم اگزوز M اسپرت ایکس 6 بهره نمی‌برد.

ایکس 6

شایان ذکر بوده که رنگ‌های جدیدی برای امسال تدارک دیده شده، از جمله Marina Bay Blue Metallic، Blue Ridge Mountain Metallic، Brooklyn Grey Metallic، Skyscraper Grey Metallic و Frozen Pure Grey Metallic. ما برای تصور اینکه مشتریان BMW به دنبال رنگ‌های خاکستری یا نقره‌ای بیشتری هستند، مشکل داریم، اما نمی‌توانیم خرید مردم را کنترل کنیم. همچنین می‌توانید رینگ 20، 21 و 22 اینچی استاندارد با طرح M را انتخاب کرده که با تایرهای اسپرتی همراه می‌شود.

ایکس 6

در مجموع، کابین X5 و X6 جدید دارای صفحه نمایش 27.3 اینچی با یک نمایشگر 12.3 اینچی پشت فرمان برای راننده و یک واحد نمایشگر لمسی خمیده سیستم سرگرمی 14.9 اینچی برای داشبورد در کنار رابط کاربری iDrive 8 بی‌ام‌و، شامل سیستم حرکتی است. کنترل و فعال‌سازی صوتی، همه در پشت یک یک سطح شیشه ای پیوسته قرار می‌گیرند. دریچه‌های هوای باریک در کنار یک بخش با نوار نوری کریستالی قرار می‌گیرد که از میان 15 رنگ می‌توان گزینه‌ای را انتخاب کرد. روکش دکمه‌ها شیشه‌ای هستند و کلید استارت/استاپ هم چنین حالتی دارد.

ایکس 6

صندلی‌های اسپرت به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند، با واحدهای اختیاری تهویه‌کننده و ماساژور چند کانتوری در دسترس هستند. آنها با روکش چرم Sensafin در رنگ‌های سیلوراستون، قهوه‌ای، کنیاک یا مشکی عرضه می‌شوند، یا می‌توانید چرم مرینو را در رنگ‌های عاج، قهوه‌ای، مشکی یا تارتوفو انتخاب کنید.

یک پیشرانه شش سیلندر خطی 3.0 لیتری توربوشارژ به‌روزرسانی شده وجود دارد که که در کنار گیربکس هشت سرعته اتوماتیک قرار می‌گیرد. نسخه پلاگین هیبریدی ایکس 5 xDrive50e یک بسته باتری 25 کیلووات ساعتی دارد. در نهایت قدرت 483 اسب بخاری ارائه داده و در کمتر از 4.6 ثانیه به 100 کیلومتربرساعت می‌رسد. البته در حالت الکتریکی خودرو 69 کیلومتری را می‌تواند به حرکت دربیاید. دو مدل xDrive40 ایکس 5 و ایکس 6 هم قدرت 375 اسب بخاری دارند.

ایکس 6

مدل‌های M60i همچنین دارای یک موتور 4.4 لیتری توربو V-8 به روز شده با فناوری هیبریدی 48 ولتی هستند که 523 اسب بخار قدرت و 553 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند و این شاسی بلند را در 4.2 ثانیه به 100 کیلومتربرساعت می‌رساند. اکنون، مدل‌های V-8 و مدل‌های I-6 با پکیج M Sport اختیاری، یک عملکرد جدید اسپرت دارند که شامل پدال شیفتر هم می‌شوند.

M60i به‌صورت استاندارد با سیستم تعلیق M با دمپرهای الکترونیکی عرضه می‌شود. همچنین استاندارد M60i یک سیستم فرمان یکپارچه فعال است که هر چهار چرخ را می‌چرخاند تا به مانور بهتری کمک کند. همچنین سیستم تعلیق بادی دو محوره استاندارد در xDrive 50e و اختیاری در جاهای دیگر وجود دارد که به طور خودکار 10 میلی متررا بالای 137 کیلومتر در ساعت کاهش می‌دهد.

ایکس 6

بسته اختیاری Driving Assistance Professional اکنون با دستیار بزرگراه ارائه می‌شود، یک تجربه رانندگی بدون کمک دست با استفاده محدود در بزرگراه‌های با دسترسی محدود به سرعت بالای 130 کیلومتر در ساعت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید