فولکس واگن اطلس 2024 با بدنه‌ای تنومند رونمایی شد

    کد خبر :974332

فولکس واگن در جریان نمایشگاه شیکاگو 2023 از مدل 2024 اطلس رونمایی کرد. خودرو شاسی بلند میان سایز که چهره تازه کرده و به فناوری‌های نوین مجهز شد.

بازتاب-اطلس 2024 نخستین سال 2017 به بازار ایالات متحده ورود پیدا کرد و اکنون شرکت آلمانی تصمیم گرفت این مدل جذاب را برای بازار ایالات متحده بروز کند. مدل 2024 روی همان پلتفرم قبلی قرار خواهد گرفت اما طراحی بیرونی جدید با طراحی تازه فضای داخلی و پیشرانه جدید از راه خواهد رسید.

البته این شرکت تنها به معرفی یک مدل از این سری بسنده نکرد و اطلس کراس اسپرت 2024 هم با ظرفیت 5 نفره رونمایی شد. به جای دو پیشرانه 2.0 لیتری TSI با قدرت 235 اسب بخار و پیشرانه 3.6 لیتری VR6 FSI با قدرت 276 اسب بخار، یک موتور چهار سیلندر توربو 269 اسب بخاری جایگزین شد.

فولکس مدعی است که پیشرانه جدید شتاب بهتری داشته و مصرف سوخت بهینه هم دارد. اما با وجود پیشرانه جدید وزن دو مدل اطلس و اطلس کراس اسپرت جدید بالاست. سری 2024 اطلس از طراحی بیرونی جذابی برخوردار هستند، به شکلی که در شب با چراغ نواری جلو نظر هر فردی را به خود جلب می‌کنند. البته چراغ جلو نواری شکل برای هر تریم دردسترس نیست و این ویژگی را تنها در تریم‌های گران قیمت اطلس می‌توان یافت. هر دو مدل چراغ عقب جدیدی دریافت کرده که در میان آنها لوگو روشن فولکس به چشم می‌خورد. همچنین روی سقف نیز اسپویلر جدیدی قرار گرفت.

اطلس 2024

اطلس کراس اسپرت همانطور که از نامش پیدا بوده ظاهری اسپرت و کوپه دارد. سپر جلو آن تغییر یافته و به مدل Taos شبیه پیدا کرد. دیفیوزر عقب هم تهاجمی‌تر به نظر می‌رسد. تمامی تریم‌های این مدل رینگ 18 تا 20 اینچی دارند و مدل R-line دارای رینگ آلیاژ آلومینیومی 21 اینچی است. در فضای داخلی تفاوت برای تعداد صندلی و ظرفیت سرنشین است.

سری اطلس 2024 دارای تریم داخلی پریمیومی‌تر هستند. متریال چوبی هم قابل مشاهده است که کل داشبورد و تا قسمت ردیف دوم صندلی کشیده شدند. سیستم نورمحیطی با قابلیت انتخاب 30 رنگ هم به کار گرفته شد. فرمان دارای سیستم گرمکن بوده و صندلی‌ها هم از سیستم گرمکن و سردکن بهره می‌برند. تریم‌های رده بالا از صندلی چرمی با طرح الماس برخوردارند. در قسمت ردیف دوم آپشن‌هایی برای تهویه و برخی دیگر گنجانده شد.

یک صفحه نمایش لمسی برای سیستم سرگرمی با سایز 12 اینچی تعبیه شده و یک صفحه نمایش دیجیتال 10.25 اینچی هم برای قسمت پشت آمپر تدارک دیده شد. قابلیت هدآپ دیسپلی هم در مقابل راننده قرار داشته که ویژگی نوینی در میان نسل جدید اتومبیل‌ها است.   فولکس واگن از سیستم کمک راننده IQ.Drive  بهره گرفته که قابلیت‌هایی چون حرکت در روی خط، هشدار برخورد از جلو، کروزکنترل تطبیقی و برخی دیگر را شامل می‌شود.

فولکس‌واگن اعلام کرده جزئیات بیشتر همچون قیمت و تاریخ عرضه را بزودی اعلام می‌کند. البته انتظار داریم تولید از اوایل سال آینده شروع شده و اواخر سال 2024 نیز برای تحویل آماده شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید