با قدرتمندترین هاچ بک دنیا آشنا شوید

    کد خبر :998238
هاچ بک

هاچ بک تویوتا یاریس GR به نوبه خود با توان 257 اسب بخاری یک موشک زمین به زمین است. این مدل در ژاپن به پیشرانه 1.6 لیتری سه سیلندر 268 اسب بخاری تجهیز شد.

بازتاب-همین پیشرانه G16E-GTS را در تویوتا کرولا GR هم می‌توان پیدا کرد. موتوری که قدرت 300 اسب بخاری به کرولا جذاب می‌بخشد. به تازگی یکی از شرکت‌های استرالیایی به نام Powertune تصمیم گرفت این هاچ بک کوچک اما همچون موشک تویوتا را در بخش پیشرانه بهبود بخشیده و آن را به قدرتی در سطح مک لارن 750اس رساند.

چنین هاچ بک سریعی را به سادگی نمی‌توان یافت زیرا هرگز وجود ندارد. قدرت تویوتا یاریس GR تیون شده توسط Powertune به قدرت 741 اسب بخار رسیده که هیچ هاچ بکی در سطح قدرت آن پیدا نخواهید کرد. این پیشرانه با حفظ میل لنگ، پیستون و میله‌های اصلی، 462 اسب بخار در هر لیتر تولید می‌کند. CarBuzz، متخصص بازار پس از فروش مستقر در نیو ساوت ولز گفته که آنها یک توربوشارژر Garrett G30-770، یک واشر سر سیلندر قوی‌تر، یک سیستم اگزوز Akrapovic، یک اینترکولر جدید و یک منیفولد اگزوز توربو سفارشی نصب کردند. برای اینکه همه چیز هماهنگ باشد، یک ECU جدید Motec هم تعبیه شد.

در حالی که یاریس استاندارد GR نیروی خود را از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی به سیستم چهار چرخ محرک هدایت می‌کند، این هیولای کوچک دارای یک گیربکس X-Shift با یک کلاچ افترمارکت است. شایان ذکر بوده که تویوتا مدتی است مشغول آزمایش یک مدل با گیربکس اتوماتیک هشت سرعته بوده که هنوز به مرحله تولید نرسید.

هاچ بک

این غول کوچک با نام مستعار ” Rodent” در حال حاضر بیش از 30 تست را بدون هیچ مشکلی انجام داده است. Powertune استرالیا بیش از یک سال بوده که موتور سه سیلندر را بهینه سازی می‌کند، بنابراین می‌توان گفت تقریباً همه چیزهایی را که درباره G16E-GTS باید بدانیم مطلع است. داشتن این همه قدرت در یک خودرو AWD کوچک که تنها 1280 کیلوگرم (2822 پوند) وزن دارد، بسیار جالب به نظر می‌رسد.

اگر می‌پرسید مالک این خودرو چه کسی است، تویوتا GR یاریس تیونینگ شده متعلق به پیتر فریدمن، بنیانگذارشرکت مطرح تولیدکننده میکروفون یعنی Røde Microphones است. همانطور که گفته شد این مدل یک نسخه ارتقایافته بوده و توسط تویوتا ارائه نمی‌شود. هزینه ارتقا آن بسیار هنگفت بوده که بتوان خودرو کوچک را به یک هیولا قدرتمند با سطح قدرت مک لارن تبدیل کرد.

مشخص نیست تویوتا نیز نسخه قدرتمندی از این مدل را ارائه می‌دهد زیرا یاریس GR چندان در برابر این مدل وحشی نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید