ام جی 550 با نام جدید i6 مکس 2021 معرفی شد/ عکس

  • خودرو
  • شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۱۹
    کد خبر :808018

رووی 550، که در بازار ایران آنرا با نام ام‌جی 550 می‌شناسیم، در سال 2014 از خطوط تولید سایک (SAIC)، خداحافظی کرد. حدود سه سال بعد از آن، هیچ خبری از جانشین 550 نبود تا اینکه در 2017، محصول جدیدی به خانواده رووی (Roewe) اضافه شد و نامش را رووی i6 گذاشتند.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار– رووی i6 در رده سدان‌های جمع و جور بود و می‌توانست با کره‌ای‌های هم‌کلاسش، رقابت خوبی داشته باشد. اما هنوز هم چیزی کم داشت؛ چیزی که هم ظاهرش را باید متمایزتر می‌کرد و هم موتورش را قوی‌تر. اینجا بود که با اولین فیس‌لیفت i6 در سال 2020 روبرو شدیم؛ خودرویی که هم در نمای بیرونی و هم در نمای داخلی، تغییرات مهمی را تجربه کرده بود.

این تغییرات آنقدر زیاد بود که سایک موتور، حتی نام خودرو را هم به i6 Max تغییر داد و جالب‌تر آنکه، فروش هر دوی آنها را به موازات یکدیگر، ادامه می‌دهد. رووی i6 مکس، چهره‌ای جذاب دارد و اندکی از ژن‌ اسپرت خانواده MG هم به ارث برده است؛ جلوپنجره مشکی و یکپارچه‌ جدیدش، استفاده از نوارهای LED درون چراغ‌های جلو و عقبش، تغییر کامل مجموعه داشبورد و کنسول مرکزی‌اش، صفحه کیلومتر تمام دیجیتالش و همچنین مانیتور عمودی 12.3 اینچی‌اش، همگی به این معناست که با ورژن هیجان‌انگیزتری از i6 روبرو هستیم.

در کنار همه این خوبی‌ها، باید به قلب جدید رووی i6 مکس هم اشاره کنیم؛ درحالیکه نسخه استاندارد i6 از موتور 1.6 لیتر تنفس طبیعی بهره می‌برد، اما سایک برای i6 مکس از موتور توربوشارژ 1.5 لیتری بهره گرفته که حدود 173 اسب بخار به همراه 275 نیوتن متر، تولید می‌کند.

این خروجی خوب به انضمام گیربکس 7 دنده دوکلاچه اتومات، باعث شده تا i6 مکس تنها 8.1 ثانیه برای صفرتاصد، زمان لازم داشته باشد و نهایتا نیز به حداکثر سرعت 210 کیلومتر برساعت، برسد. به همه این‌ خوبی‌ها، مصرف ترکیبی 5.9 لیتر هم اضافه کنید!

در بازار چین، رووی i6 حدود 90 تا 113 هزار یوآن قیمت دارد ولی مشتریان رووی i6 مکس باید 110 تا 126 هزار یوآن، برای آن هزینه کنند که تقریبا معادل 17 تا 19 هزار دلار می‌شود. با چنین قیمتی، خودروهای دیگری مانند تویوتا کرولا، جیلی پرفیس، بی‌وای‌دی چین پرو پلاس و نیسان سیلفی (Sylphy) هم می‌توان در بازار چین، خریداری کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید