استارلینک در قطب جنوب دایر شد

    کد خبر :940538
استارلینک

در ایستگاه قطبی مک موردو قطب جنوب، آزمایش عملکرد اینترنت ماهواره‌ای Starlink آغاز شد. اسپیس ایکس یک ترمینال برای این کار ارائه کرد. بنابراین، ارتباط Starlink اکنون در هر هفت قاره در دسترس است.

بازتاب-‌‌نتایج آزمایش هنوز منتشر نشده است، اما در حال حاضر بیش از 3200 ماهواره اسپیس ایکس در مدار پایین زمین کار می‌کنند. در مجموع، 12 هزار شرکت‌ اکنون مجاز به راه‌اندازی هستند، اما آنها به دنبال مجوز از کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده برای افزایش گروه بندی به 30،000 واحد هستند.

استارلینک در قطب جنوب دایر شد

پیش بینی می‌شود در سال 2023 پرتاب ماهواره‌های نسل دوم آغاز شود که بزرگ‌تر و قدرتمندتر از مدل‌های فعلی خواهند بود. آنها، در میان چیزهای دیگر، ارتباطات ماهواره‌ای را بر روی گوشی‌های هوشمند با پشتیبانی 5G ارائه خواهند کرد. پیش بینی شده سرعت 2-4 مگابیت در ثانیه باشد که برای انتقال پیام‌های متنی و فایل‌های کوچک کافی است. برای انجام این کار، SpaceX و T-Mobile توافق نامه‌ای برای ارائه چنین ارتباطاتی در سراسر ایالات متحده امضا کردند.

 پیش از این، ایلان ماسک و اپل در مورد امکان استفاده از شبکه ماهواره‌ای Starlink برای درخواست کمک در آیفون 14 صحبت کردند. اگرچه هنوز مشخص نیست که آیا شرکت کوپرتینویی از این شبکه استفاده خواهد کرد یا خیر.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید