اخراج چند تن از کارکنان گوگل در بخش انکوباتور

    کد خبر :968883

«TechCrunch» می‌گوید پس از کاهش‌ها درآمدی اخیر شرکت گوگل، کمتر از 100 کارمند در این بخش انکوباتور باقی ماندند و این کمپانی به اخراج کارکنان پرداخت.

بازتاب-بر اساس گزارش بلومبرگ و TechCrunch، بخش Area 120 گوگل به شدت تحت تاثیر اخراج‌هایی قرار گرفته است که در بیشتر بخش‌های Alphabet اتفاق می‌افتد، در واقع اعلام شد که پس از آخرین اخراج‌ها، این قسمت کمتر از 100 کارمند دارد.

Area 120 به عنوان انکوباتور داخلی گوگل شناخته شده که روی برنامه‌ها و محصولات آزمایشی گوگل فعالیت دارد. اینها شامل GameSnacks، یک پلتفرم مبتنی بر HTML5 است که به کاربران امکان می‌دهد تا بازی‌ها را حتی در اتصالات ضعیف و تلفن‌های هوشمند ساده به سرعت دانلود و بازی کنند. ساندار پیچای این بخش را در سال 2016 تأسیس کرد تا “خانه‌ای هدفمند برای نوآوری از پایین به بالا در گوگل فراهم کند.” در وب سایت این بخش آمده است: “تیم‌های Area 120 هر روز بر روی محصولات، تجربیات و خدمات جدید کار می‌کنند.”

گوگل

آلفابت اخیراً اعتراف کرده که 12000 شغل را کاسته که حدود شش درصد از نیروی کار جهانی را شامل می‌شود. اخراج‌ها «در سراسر Alphabet، حوزه‌های محصول، توابع، سطوح و مناطق کاهش می‌یابند»، اما این امر موظف است بر بخش‌های خاص بیش از سایرین تأثیر بگذارد، زیرا شرکت «بازبینی دقیقی را انجام داده است… تا اطمینان حاصل شود که افراد و نقش‌هایی در این زمینه هستند. با بالاترین اولویت‌های به عنوان یک شرکت هماهنگ است.»

یکی از سخنگویان این کمپانی به بلومبرگ گفته است که این شرکت “تصمیم دشواری برای حذف اکثریت تیم Area 120 اتخاذ کرده است.” TechCrunch می‌گوید که این بخش معمولاً در هر زمان معین روی 20 پروژه کار می‌کند، اما تنها سه پروژه “به انتها” می‌رسند یا در اواخر امسال به گوگل اضافه می‌شوند. تقریباً همه کسانی که در این سه پروژه مشارکت ندارند، شغل خود را از دست داده‌اند.

در طول دور کاهش در Area 120 ماه سپتامبر، سخنگوی گوگل گفته که این بخش “تمرکز خود را به پروژه‌هایی تغییر می‌دهد که مبتنی بر سرمایه‌گذاری عمیق گوگل در هوش مصنوعی هستند و پتانسیل حل مشکلات مهم کاربران را دارند.” مشخص نیست که آیا هر یک از این سه پروژه موفق شده مربوط به هوش مصنوعی هستند یا اینکه اعضای تیم باقی مانده روی هوش مصنوعی کار می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید