جمینی گوگل تا سال 2025 با گوشی های اندرویدی همگام می شود

    کد خبر :1054845

گوگل برنامه‌های خود را برای ادغام مستقیم مدل‌های زبانی هوش مصنوعی پیشرفته، موسوم به جمینی، در گوشی‌های هوشمند اندرویدی از سال 2025 را مشخص کرده است.

بازتاب-این حرکت بر اساس معرفی قبلی Gemini Nano، نسخه کوچک‌‌تری از مدل هوش مصنوعی است که همچنان به دسترسی اینترنت نیاز دارد. با تعبیه مدل‌های قدرتمندتر به‌طور مستقیم بر روی دستگاه‌ها، کاربران برای برخی از ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی که هم تجربه کاربر و هم حریم خصوصی را بهبود می‌بخشد، نیازی به اتصال ثابت ندارند.

جمینی اولترا گوگل یک مدل قدرتمند با 1.56 تریلیون پارامتر است. این آن را از نظر درک زبان و قابلیت‌های تولید، با GPT-4 OpenAI برابری می‌کند. ادغام Gemini Ultra می‌تواند طیف وسیعی از ویژگی‌ها و عملکردهای جدید را برای کاربران اندروید معرفی کند. بازار گوشی های هوشمند با کاهش فروش مواجه شده است. ناظران صنعت به دنبال پتانسیل هوش مصنوعی برای ایجاد نوآوری و تقویت مجدد علاقه مصرف کنندگان هستند، یک “ابر چرخه هوش مصنوعی”.

جمینی گوگل

با این حال، تحلیلگران احتیاط خود را ابراز می‌کنند زیرا پیشرفت‌های فعلی ممکن است به اندازه کافی قانع کننده نباشد که ارتقاء گسترده دستگاه‌های موجود را انجام دهد. علیرغم دورنمای متفاوت، گوگل همراه با سایر شرکت‌های فناوری، سرمایه گذاری قابل توجهی بر روی چت بات‌ها و دستیاران مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی انجام می‌دهد. تغییر نام اپلیکیشن Google’s Bard به Gemini یکی از این نمونه‌ها است.

این سرمایه‌گذاری در راستای دیدگاه ساندار پیچای، مدیر عامل اجرایی، یک عامل هوش مصنوعی یکپارچه است که قادر به کمک یکپارچه به کاربران در سراسر اکوسیستم گوگل است. ادغام مدل‌های پیشرفته هوش مصنوعی در تلفن‌های اندرویدی در سال 2025 یک تغییر بالقوه به سمت یک تجربه تلفن همراه هوشمندتر و شخصی‌تر است. این تغییر تا چه حد گسترده خواهد بود باید دید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید