گوشی‌ های هوشمند چه مزایای دارند؟

    کد خبر :998287
گوشی‌ های هوشمند

در عصر حاضر گوشی‌های هوشمند کاربرد بسیار زیادی داشته و انسان بدون یک گوشی ارتباطی نمی‌تواند با دنیای پیرامون خود داشته باشد.

بازتاب-بنابراین لازم است هر فردی دارای یک دستگاه گوشی هوشمند باشد تا بتواند نیازهای مرتبط با آن را برطرف کند. موارد مختلفی هستند که موجب شدند تلفن‌های هوشمند محبوبیت دوچندانی پیدا کنند و نبض دنیای فناوری و بشریت باشند.

در این مطلب قصد داریم دلایل محبوبیت گوشی‌های هوشمند را مطرح کنیم.

  • قابل حمل بودن

یکی از مواردی که برمحبوبیت گوشی‌های هوشمند افزوده است، قابلیت حمل ساده و آسان آنهاست. این دستگاه‌ها در کنار انبوهی از ویژگی‌هایی که دارند بسیار قابل حمل بوده و برخلاف یک کامپیوتر به سادگی می‌توان گوشی را حمل کرد. دستگاهی که نیازهای مختلفی را برآورده کرده و همان فعالیت با یک دستگاه کامپیوتر را می‌توان در کنار چنین گجت هوشمندی داشت.

بنابراین مورد اول یعنی قابل حمل بودن از موارد مهم در محبوبیت این دستگاه‌ها هستند.

گوشی‌ های هوشمند

  • کاربری گسترده

یک گوشی هوشمند می‌تواند کارهای بسیاری انجام دهد. از برقراری تماس گرفته تا قابلیت تصویربرداری، بازی کردن و بسیاری دیگر. بنابراین با داشتن تلفن همراهی که هوشمند است می‌توان تجربه کاربری کارآمده و چندجانبه داشت.

از این رو اهمیت دارد که یک گوشی می‌تواند کاربری گسترده ارائه دهد.

  • یک کامپیوتر کوچک

گوشی‌های هوشمند از مغز پردازشی قوی برخوردار هستند و در واقع یک کامپیوتر کوچک محسوب می‌شوند. شما با گوشی می‌توانید کارهای پردازشی مختلفی انجام دهید که شاید در سطح یک رایانه شخصی نباشد اما کمتر هم نخواهد بود. بنابراین جنبه مهمی بوده که گوشی هوشمند یک رایانه کوچک همراه تلقی می‌شود.

  • ارزانتر از یک کامپیوتر

گوشی‌های هوشمند به صورت استاندارد قیمت بسیار کمتری نسبت به یک رایانه شخصی دارند. شما برای تهیه یک کامپیوتر قدرتمند باید بیش از 3000 دلار هزینه کنید اما با بیش از 1000 دلار می‌توانید گوشی هوشمند پرچمدار تهیه کنید. بنابراین باید چنین دستگاه‌هایی را نسبت به رایانه شخصی ارزان دانست.

  • همیشه دردسترس

یکی از ویژگی‌های کلیدی گوشی هوشمند دسترسی همیشگی است. شما گوشی را همیشه در کنار خود می‌توانید داشته باشید تا از آن استفاده کنید اما رایانه یا کامپیوتر چنین ویژگی ندارند و باید پشت میز به استفاده آنها بپردازید که این دسترسی همیشگی را مختل می‌کند.

گوشی‌ های هوشمند

  • تبدیل شدن به هنجار اجتماعی

گوشی هوشمند به یک هنجار تبدیل شده و بیشتر افراد حداقل یک گوشی دارد. بنابراین افرادی که گوشی ندارند نمی‌توانند ارتباطی با افرادی که گوشی دارند، برقرار کنند. بنابراین باید آن را یک هنجار اجتماعی هم تلقی کرد.

  • رونق عکاسی

با رونق گوشی‌های هوشمند و پدیدار شدن شبکه‌های اجتماعی، عکاسی با موبایل نیز رونق گرفت. بسیاری از افراد در حال حاضر بدون دوربین گوشی خود نمی‌توانند عکاسی داشته باشند.

  • دسترسی ساده

گوشی‌های هوشمند امروزی ابزارهایی هستند که به راحتی دردسترس قرار می‌گیرند. حتی افرادی که رایانه شخصی دارند، از گوشی دریغ نمی‌کنند. بنابراین دسترسی به یک گوشی بسیار ساده بوده و نباید آن را در تهیه دشوار دانست. بنابراین یکی دیگر از ویژگی‌های موبایل دسترسی ساده به آن است.

  • نمایش یک وضعیت اجتماعی

در حال حاضر گوشی‌های هوشمند علاوه بر اینکه برای کاربری روزانه هستند، در جهت نمایش یک وضعیت اجتماعی هم به کار گرفته می‌شوند. برای مثال افرادی که می‌خواهند نشان دهند از وضعیت مالی خوبی برخوردار هستند، آیفون اپل را خریداری می‌کنند.

گوشی‌ های هوشمند

  • گسترش برنامه ها

با پیشرفت گوشی‌های هوشمند، برنامه‌های سیستم عاملی نیز گسترش یافتند و با مراجعه به یک اپ استور می‌توان شاهد میلیون‌ها برنامه، بازی و برخی دیگر بود. این اپ‌ها موجب سرگرم شدن افراد شده و برخی نیازها را برآورده می‌سازند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید