کنایه های یک اصولگرا به نمایندگان:

برای ۲ رأی از کوه و کمر بالا می رفتید اما الان خودروی شاسی بلند می‌خواهید؟

  • سیاسی
  • جمعه ۴ مهر ۱۳۹۹ ۱۱:۵۲
    کد خبر :748460

یک فعال سیاسی اصولگرا خطاب به نمایندگان مجلس گفت: سرنا و بوق شعار خدمت شماها پیش از انتخابات گوش فلک و خلق الله را به ستوه آورده بود و الان برای همان خدمتی که وعده‌اش را دادید، بر مردم منت می‌گذارید که سرکشی به حوزه انتخابیه زحمت و هزینه دارد؟

وهاب عزیزی فعال سیاسی و تحلیلگر اصولگرا در واکنش به خبر دریافت نیم‌بها و اقساطی خودروی دنا پلاس از سوی نمایندگان مجلس، گفت: خبر واگذاری خودرو دناپلاس بصورت اقساطی، با قیمت کاملا انقلابی و خارج از نوبت به نمایندگان مجلس آن هم در شرایطی که مردم با افزایش روزافزون و روند صعودی قیمت خودرو مواجه هستند، فضای رسانه‌ای کشور را در شوک فرو برد.

وی ادامه داد: مطرح شدن چنین طرحی و حتی شایعه آن نیز جای تامل دارد، ولی جای تعجب ندارد. از این جهت جای تعجب ندارد که نمایندگان مجلس یازدهم با رای حداقلی و بازی‌سازی وارد مجلس شدند، نه اقناع مردم و مشارکت حداکثری. این‌ها از پشتوانه آرای قوی برخوردار نیستند و به احتمال زیاد در آینده باز هم شاهد رفتارهای این شکلی باشیم.

عزیزی در ادامه اظهار داشت: اما چرا معتقدم که این مساله جای تامل دارد؟ از این جهت که این عزیزانی که با شعار انقلابی‌گری وارد مجلس شده‌اند، حداقل اندکی صبر پیشه می‌کردند تا تب شعارشان فروکش کند. بعد آن روی سکه را رو می‌کردند. اما چنان عجول و مشتاق خدمت بودند که فرمایش مقام معظم رهبری را نیز فراموش کردند. رهبری فرموده بودند که اگر خودتان ماشین دارید، از ماشین اداری استفاده نکنید.

وی ادامه داد: عذر بدتر از گناه، توجیه غلط این رفتار تبعیض‌آمیز است. سخنگوی محترم هئیت رئیسه مجلس در مقام دفاع از واگذاری خودرو دناپلاس به نمایندگان مجلس گفته است «نمایندگان مجلس هم تراز وزرا هستند» و اعتراف کرده است که هر کدام از وزرا چندین خودروی دولتی آنچنانی در اختیار دارند و از این طریق نتیجه‌گیری کرده است که نمایندگان هم مستحق داشتن خودروی دنا از نوع پلاس آن هستند. در پاسخ به ایشان باید گفت عجب استدلالی! کودکی را سرزنش کردند که چرا لباست را خیس کرده‌ای؛ لباس کثیف برادرش را نشان داد!

دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی در ادامه بیان داشت: باید از هیئت رئیسه مجلس سوال کنیم که اگر به زعم شما وزرا بیت‌المال را «حیف و میل» یا میل و بعدش حیف می‌کنند، چه کسی باید بر آن‌ها نظارت کند؟ پس وظیفه نظارتی مجلس چه زمانی و در کجاها کاربرد دارد؟ سوال دیگری که مطرح می‌شود این است که هیئت رئیسه مجلس شفاف‌سازی کند که؛ آیا وعده این خودروها را قبل از برگزاری انتخابات هیئت رئیسه به نماینده‌ها داده بودند یا بعد از انتخابات جهت قدردانی بوده است؟ یا هیچکدام.

به گزارش ایلنا، این فعال سیاسی اصولگرا در واکنش به سخنان یکی از نمایندگان که گفته بود خودروی شاسی بلند نیاز داریم، گفت: زمانی که برای دو رأی از کوه و کمر بالا می‌رفتید، مسیر کوهستانی و صعب‌العبور نبود؟ سرنا و بوق شعار خدمت شماها پیش از انتخابات گوش فلک و خلق الله را به ستوه آورده بود و الان برای همان خدمتی که وعده‌اش را دادید، بر مردم منت می‌گذارید که سرکشی به حوزه انتخابیه زحمت و هزینه دارد؟

وی در پایان اظهار داشت: مایه تاسف فراوان است که برخی در مساله نمایندگی مجلس تنها در بخش جهیزیه آن مانده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید