چین ۲ میلیون بشکه نفت از آمریکا وارد کرد

  • اقتصادی
  • پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۰:۴۵
    کد خبر :526278
چین

یونیپک چین، بازوی تجاری شرکت بزرگ دولتی سینوپک، اولین محموله نفت خام آمریکا را از زمان معلق شدن واردات از آمریکا در ماه سپتامبر، دریافت کرد.

به گزارش بازتاب، به نقل از اویل پرایس؛ یونیپک چین، بازوی تجاری شرکت بزرگ دولتی سینوپک، اولین محموله نفت خام آمریکا را از زمان معلق شدن واردات از آمریکا در ماه سپتامبر، دریافت کرد.

طبق اطلاعات به دست آمده، این محموله شامل ۲ میلیون بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت است و در حال حاضر در بندر کینگدوا منتظر تخلیه بار است.

تعلیق واردات نفت چین از آمریکا در نتیجه بالا گرفتن مذاکرات تجاری بین واشنگتن و پکن صورت گرفت. حالا که شرایط مذاکرات بهبود یافته ، مقامات آمریکا در مورد رسیدن به یک قرارداد خوشبین هستند.

جالب است اشاره کنیم که این خبر همراه با خبرهای مربوط به لغو معافیت از تحریم‌های ایران منتشر شده است. طبق آخرین اخبار، چین به همراه ترکیه مخالف لغو معافیت‌ها هستند و به واردات نفت از ایران ادامه می‌دهند. این خبر مطمئنا بر مذاکرات تجاری تاثیر می گذارد.

روز دوشنبه کمی پس از اعلام لغو معافیت‌ها، وزارت امور خارجه چین طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «چین مخالف تحریم‌های یک‌جانبه آمریکاست. همکاری ما با ایران باز، شفاف و قانونی است. بنابراین باید به آن احترام گذاشت. چین به حقوق و علایق شرکت‌های چینی پایبند است و نقشی مثبت و سازنده در ایجاد ثبات در بازار جهانی انرژی بازی می‌کند».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید