ویتامینی برای جوان ماندن پوست

    کد خبر :898239
چقدر ویتامین C مصرف کنیم؟

به اعتقاد متخصصان تغذیه برای تامین ویتامین مورد نیاز بدن باید روزانه غذاهای حاوی ویتامین C مصرف کنیم، ویتامین C محلول در آب است و بدن ما نمی‌تواند به صورت خودکار این ویتامین را تامین کند و باید با مصرف مواد غذایی، ویتامین C بدن را تامین کنیم.

ویتامین C موجب ساخت کلاژن و در نتیجه کاهش بروز چین و چروک می‌شود،. برای تولید کلاژن که یک پروتئینی مهم برای پوست است نیاز به تاندون‌ها رباط‌ها و رگ‌های خونی داریم همچنین این ویتامین آهن بدن بزرگسالان و کودکان را افزایش داده و خطر ابتلا به نقرس را کاهش می دهد.

 ویتامین C آنتی‌اکسیدانی است که می تواند از آسیب‌های رادیکال ‌های آزاد و مواد شیمیایی خطرناک مانند دود سیگار جلوگیری کند رادیکال‌های آزاد موجب بروز برخی از بیماری‌ها مانند سرطان، بیماری‌های قلبی و ورم مفاصل شده و در هنگام تجزیه غذا در بدن یا قرار گرفتن در معرض تشعشع یا دود سیگار تولید می‌شوند.

ضمن این که این ویتامین موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با ویروس سرماخوردگی می شود، مصرف ویتامین C هنگام درگیری با سرماخوردگی و آنفلوانزا خطر ابتلا به عوارض بیشتری مانند ذات‌الریه و عفونت ریه را کاهش می دهد، استفاده از این ویتامین در افرادی که سیستم ایمنی بدنشان در اثر فشارهای روحی و روانی تضعیف شده نیز موثر بوده و همچنین اثر ضد سرطانی داروهای شیمی درمانی را نیز افزایش می دهد.

گنجاندن میوه و سبزیجات در رژیم غذایی، سطح ویتامین C خون‌ را افزایش می دهد، بر اساس تحقیقات افرادی که ویتامین C بیشتری مصرف می‌کنندکمتر از سایرین در معرض خطر سکته مغزی قرار می گیرند.

هویج و پرتغال از بهترین ترکیبات دارای ویتامین C هستند، این آبمیوه ها سرشار از ویتامین A، B، E و K هستند که موجب بهبود کیفیت کلی پوست می شوند، مواد غذایی سرشار از ویتامین C  آسیب اشعه ماوراء بنفش در تابستان ها را کاهش می دهد.

ضمن این که آبمیوه سیب، هویج و آب پرتقال حاوی منبع انرژی از مواد مغذی یعنی ویتامین های A، B و C است. آب پوست پرتقال فواید بسیار زیادی دارد، به ویژه برای پوست های چرب پوست پرتقال سرشار از ویتامین C است که برای طعم بهتر آن مقداری شکر و آب لیمو به این آب اضافه کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید