ورزشکاران بیمه می‌شوند

    کد خبر :867509
ورزشکاران بیمه می‌شوند

ورزشکاران می‌توانند با پرداخت ۴۸۰ هزار تومان در ماه تحت پوشش حمایت‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت تامین اجتماعی قرار بگیرند و از مزایای بازنشستگی، درمان و برقراری مستمری بازماندگان بهره‌مند شوند.

سرپرست تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ در حاشیه نشست کمیته کارگروه طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی، حداقل سن برای بیمه شدن ورزشکاران را ۱۸ سال و حداکثر ۵۰ سال اعلام کرد.

فرهاد سلیمان‌منش افزود: ورزشکاران از جمله مربیان، بازیکنان، کارکنان امور اداری باشگاه‌ها از ۳ طریق می‌توانند با ارسال لیست از کارگاه‌ها، قرارداد ورزشی و بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد تحت پوشش حمایت‌های سازمان تامین اجتماعی قرار بگیرند.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی بر اساس فلسفه وجودی بر خودش افتخار می‌داند که از ورزشکارانی که پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در میادین ورزشی به اهتزاز درمی‌آورند، حمایت کند و در این راستا با طرح جامع بیمه‌ ورزشکاران سعی شده علاوه بر برطرف کردن مشکلات اداری و تسهیل در روند بیمه و تنها با مراجعه به سایت خدمات غیرحضوری یا شعب تامین اجتماعی و به صورت خوداظهاری و با پرداخت یک نرخ انتخابی از حمایت‌های بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

سلیمان‌منش بیان کرد: در تهران بیش از ۳۳۰ هزار ورزشکار سازمان‌یافته در رشته‌های مختلف مشغول فعالیت هستند که از این تعداد کمتر از ۲۰درصد تحت پوشش حمایت‌های تامین اجتماعی قرار دارند،

سرپرست تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ اپیدمی کرونا را یک هشدار بزرگ به جامعه از جمله ورزشکاران و خانواده‌های آنان دانست و گفت: بر اساس آمار بیش از ۲۵ هزار باشگاه دارای مجوز مشغول فعالیت بودند که بر اثر اپیدمی ویروس منحوس کرونا بیش از ۶ هزار باشگاه تعطیل شد. از جمعیت ۳ میلیون نفری ورزشکاران حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای این تعداد به کمتر از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر کاهش یافت که متاسفانه بیش از ۶۰درصد از کسانی که در کارگاه‌های تعطیل شده مشغول کار بودند، نتوانستند از مزایای بیمه بیکاری استفاده کنند.

وی یکی از مشکلات بیمه ورزشکاران را نبود ساختار تشکیلاتی منظم در باشگاه‌ها و عقد قراردادها دانست و ادامه داد: تمام ورزشکارانی که به نحوی در مراکز دولتی یا خصوصی مشغول کار هستند و رابطه کارگری و کارفرمایی یا به صورت عقد قرارداد با تامین اجتماعی هستند، از خدمات این سازمان بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش ایسنا، سلیمان‌منش طرح جامع بیمه ورزشکاران را برای برطرف کردن مشکلات ساختاری و عدم امنیت شغلی دانست و تصریح کرد: با توجه به نیاز و درخواست ورزشکاران، این افراد می‌توانند در قالب بیمه حرف و مشاغل آزاد با شغل ورزشکار و بر مبنای ۳ اصل ۱۲درصد، ۱۴درصد و ۱۸درصد شامل درمان، بازنشستگی، ازکارافتادگی و مستمری بازماندگان بهره‌مند شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید