واردات خودرو به کشور حتما باید اجرایی شود

    کد خبر :847428

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید از آنجا که در حال حاضر تقاضا در بازار خودرو نسبت به عرضه بیشتر است، آزادسازی واردات حتی کنترل شده، می‌تواند تاثیر روانی مثبتی داشته باشد و موجب کاهش قیمت‌ها شود، همان روندی که در روزهای گذشته شاهد آن هستیم.

الهویردی دهقانی در گفت‌و‌گو خانه ملت درباره تاثیر موافقت مجلس با واردات مشروط خودرو بر کاهش قیمت چهارچرخ‌ها در روزهای اخیر، گفت: از آنجا که در حال حاضر تقاضا در بازار خودرو نسبت به عرضه بیشتر است، آزادسازی واردات حتی کنترل شده، می‌تواند تاثیر روانی مثبتی داشته باشد و موجب کاهش قیمت‌ها شود، همان روندی که در روزهای گذشته شاهد آن هستیم.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی افزود: هرچند مصوبه مجلس درباره واردات خودرو تاثیر روانی مناسبی بر بازار داشته و موجب کاهش قیمت‌ها طی روزهای اخیر شده و در درازمدت می‌تواند انحصار در این حوزه را تاحدودی کاهش دهد اما باید به این نکته نیز توجه کرد که دولت باید فکری اساسی برای این حوزه داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: بر هیچ کس پوشیده نیست که باید با برنامه‌ریزی، ضمن پاسخ به تقاضای بازار از طریق رونق تولید در داخل یا واردات خودروهای مناسب، ظرفیت تولید خودرو را از نظر کمی و کیفی افزایش داد تا خودروهای به روز و با قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده برسد.

وی با اشاره به نارضایتی مردم از خودروی بی‌کیفیت کنونی، تصریح کرد: باید با مشارکت با شرکت‌های خارجی، زمینه تولید خودروهای باکیفیت در کلاس جهانی را فراهم کند تا از یک سو نیاز بازار داخل تامین شود و از سوی دیگر بتوان بازار کشورهای همسایه را به دست گرفت در حالیکه به دلیل سیاست‌گذاری‌های نادرست در گذشته نه تنها بازار دیگر کشورها از دست رفته بلکه خودروسازان توان تامین نیاز داخل را نیز ندارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید