هاشمی طبا: با تغییر «عنوان» مسئله حل نمی‌شود

  • ورزشی
  • سه شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ ۹:۵۶
    کد خبر :610062

رئیس پیشین سازمان تربیت‌بدنی در واکنش به موضع وزارت ورزش مبنی بر حضور همزمان داورزنی در والیبال گفت: سرپرستی با ریاست فرقی ندارد و تنها نام آن تغییر کرده است.

در آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای ریاست فدراسیون والیبال، محمدرضا داورزنی معاون ورزش قهرمانی کشور در ساعات پایانی ثبت‌نام کرد و با اعلام وزارت ورزش و جوانان، او می‌تواند هم رئیس فدراسیون والیبال شود و هم به عنوان سرپرست معاونت، به کارش ادامه دهد.

مصطفی هاشمی‌طبا رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی در گفت‌وگو با مهر در پاسخ به این سؤال که آیا حضور محمدرضا داورزنی با حفظ سِمَت در انتخابات فدراسیون والیبال، اخلاقی است یا خیر؟ گفت: اخلاقی را نمی‌دانم. باید ببینیم مقررات و قانون در این زمینه چه می‌گوید و بحث اخلاقیات را در درجه دوم مطرح کنیم؛ اگر قانونی است، اخلاقی نیز می‌باشد. به نظر من چون فدراسیون‌ها نهاد دولتی نیستند، پس ریاست آن شغل هم محسوب نمی‌شود و داورزنی دوشغله نیست اما نظر بازرسی کل کشور برخلاف نظر من است. آنها می‌گویند که فدراسیون‌های ورزشی، دولتی محسوب می‌شوند. بنابراین داورزنی نیز دوشغله به حساب خواهد آمد.

رئیس پیشین سازمان تربیت‌بدنی کشور در پاسخ به این سئوال که در بحث بازنشسته‌ها، رؤسای فدراسیون‌ها شغل محسوب می‌شدند اما چطور وزارت ورزش در این زمینه چنین نظری را می‌دهد؟ تاکید کرد: تعبیر بازرسی کل کشور و برخی نهادهای قانونی، همین است. باید دید وزارت ورزش و سازمان‌های ناظر، تابع کدام نظریه هستند.

هاشمی طبا در ادامه در پاسخ به این سؤال که وزارت ورزش با توجه به شرایط و منفعت، نظریاتش را تغییر می‌دهد و اعلام کرده که داورزنی می‌تواند به عنوان سرپرست معاونت در ریاست والیبال نیز حضور داشته باشد، تصریح کرد: سرپرستی با ریاست هیچ تفاوتی ندارد و فقط اسمش تغییر کرده است. این یک توجیه از سوی وزارت ورزش است که من زیاد آن را قبول ندارم. با تغییر «عنوان» مسئله حل نمی‌شود. «سرپرست» همان «رئیس» است و هیچ فرقی نمی‌کند. حال باید از خود وزارت ورزش این سؤال را بپرسید که این مشکل و تناقض قانونی چیست؟

هاشمی‌طبا در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا این اتفاقات برای ورزش کشور دردسرساز نمی‌شود؟ گفت: وزارت ورزش توافقاتی با سازمان‌های ناظر داشته که اگر داورزنی همزمان سرپرست و رئیس باشد، مشکلی به وجود نخواهد آمد. به طور حتم هماهنگی‌هایی با سازمان‌هایی که در این زمینه اظهارنظر می‌کنند، انجام شده و نظرات ما فایده‌ای ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید