نگاهی به برابوس B25 شاسی بلند جذاب مرسدس/ تصاویر

  • خودرو
  • دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۸:۵۷
    کد خبر :810823

شرکت برابوس یکی از تیونرهای مطرح آلمانی است که همیشه به تیونینگ محصولات مرسدس می‌پردازد. حال به تازگی محصول جدیدی را موسوم به برابوس B25 معرفی کرده که از توان بالایی برخوردار است.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار–طبیعی است که پیش از هرچیز رنگ یک‌دست مشکی بدنه، رینگ‌ها، جلوپنجره، سپر و حتی قاب آینه‌ها به چشم می‌خورد. از طرفی دیگر تعبیه دریچه‌های جدید هوا، بال عقب دو تکه، رکاب‌های برجسته و سپرهای پر از جزئیات آیرودینامیک مانند همیشه چهره این برابوس را پیچیده و خاص کرده است. البته برابوس در این خودرو ماهیت المان‌های مربوط به سری AMG-Line استاندارد مرسدس‌بنز را پررنگ کرده است.

امضای سنتی برابوس یعنی لوگوی B بزرگ انگلیسی در این شاسی‌بلند نیز به جای لوگوی مرسدس‌بنز دیده می‌شود. نصب دو ردیف چراغ LED روی سقف نه فقط جذابیت‌های ظاهری و قابلیت‌های کاربردی GLB برابوس را افزایش داده بلکه یادآور برادر بزرگ‌ترش G کلاس است. تنها تغییرات قابل توجه در قسمت عقب بال عقب سقفی و به‌روزرسانی سپر است. البته نباید از این نکته غافل شد که اگزوزهای عریض و دوبل 3.5 اینچی علاوه بر تنفس بهتر پیشرانه صدایی پرطنین نیز به این خودرو اضافه کرده است.

برابوس برای مشتریان این خودرو سه مدل رینگ 18، 19 و 20 اینچی همگی 10 پره در نظر گرفته است. هم‌چنین مشتریان می‌توانند یکی از تایرهای سفارشی پیرلی، یوکوهاما و کانتیننتال را روی آن انتخاب کنند. بزرگ‌ترین تغییر این خودرو را باید زیر کاپوت آن و در بخش فنی جستجو کرد. جایی که شاهد افزایش 46 اسب‌بخاری قدرت و 80 نیوتن‌متری گشتاور هستیم. این یعنی نیروی نهایی عدد 267 اسب‌بخار با 430 نیوتن‌متر گشتاور را نشان می‌دهد. شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت نیز به ترتیب 6.6 ثانیه و 240 کیلومتر برساعت اعلام شده است. بنابر اظهار برابوس، میانگین مصرف سوخت B25 برابر با 7.4 لیتر در صد کیلومتر و آلایندگی دی‌­اکسید کربن آن نیز، 168 گرم بر کیلومتر است.

برابوس می‌گوید تغییرات گسترده‌ای روی سیستم تعلیق اعمال کرده و ارتفاع را تا 3 سانتی‌متر کاهش داده است اما این قابلیت وجود دارد که در پیمایش‌های آفرود و بر حسب نوع مسیر پیمایشی ارتفاع تا 3.5 سانتی‌متر افزایش پیدا کند. اگر از این خودرو خوشتان آمده، بد نیست بدانید که برابوس قیمت پایه آن را معادل با 78,421 یورو تعیین کرده است، یعنی تقریبا 95 هزار دلار. هرچند تیونر آلمانی قیمت این مدل را 10 هزار یورو نسبت به رقم اولیه‌­ای که در نظر داشت کاهش داده، اما همچنان با خودروی گران­قیمتی روبرو هستیم چراکه قیمت پایه مرسدس بنز GLB250 4Matic برابر با 47 هزار یورو بوده و اختلاف قیمت 31 هزار یورویی با محصول برابوس دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید