نکات ساده برای زندگی شادتر

    کد خبر :1005111
طول عمر

نکاتی در زندگی وجود دارد که با رعایت آن به سبک سالم‌تری از زندگی می‌رسید و با سلامت و شادابی بیشتری زندگی‌ خواهید کرد.

آنهایی که اهل نگه داشتن حیوان خانگی هستند می‌دانند که حضور یک گربه ملوس در خانه می‌تواند تمام روز صاحبش را سرگرم کرده و بی‌حوصلگی را از خانه بیرون کند. برای این گربه‌دوست‌ها، حتی شیطنت‌های کوچک و گاز گرفتن‌های سطحی این حیوان ملوس هم شیرین به نظر می‌رسد.

اما محققان در بررسی‌های متفاوتی خطر جدی گاز گرفته شدن توسط گربه را اثبات کرده‌اند. آنها می‌گویند جای دندان‌های گربه در بدن می‌تواند عفونت‌های جدی ایجاد کرده و فرد را راهی بیمارستان کند.

البته این تنها مشکلی  نیست که دوست داران گربه با آن روبه‌رو می‌شوند. به نوشته دیلی میل گروه دیگری از پژوهشگران ثابت کرده‌اند که حتی یک گاز کوچک گربه می‌تواند فرد را به افسردگی مبتلا کند. محققان می‌گویند بیشتر از ۴۰ درصد کسانی که گربه آنها را گاز می‌گیرد بعدها به افسردگی مبتلا می‌شوند و فکر خودکشی به سرشان می‌زند. پس اگر نمی‌خواهید به چنین سرنوشتی دچار شوید، فکر نگه‌داشتن این حیوان بازیگوش را از سرتان بیرون کنید.

  اگر درد قلب شما را نسبت به سلامتی‌تان نگران کرده، چند جوجه رنگی بخرید. محققان می‌گویند نگهداری حیوانات خانگی به سلامت روان کمک می‌کند و می‌تواند فشار خون را پایین بیاورد. بررسی‌های پژوهشگران نشان می‌دهد کسانی که اهل نگهداری برخی از انواع حیوانات خانگی هستند، کمتر با خطر حمله قلبی روبه‌رو می‌شوند. به همین دلیل آنها معتقدند نگهداری از این حیوانات برای سلامتی مفید است و افسردگی را از خانه بیرون می‌کند.

ضربه زدن با سر، بچه‌ها را خنگ می‌کند

اگر فرزندتان به مهارتش در گل زدن با ضربه سر افتخار می‌کند، از همین امروز بازی فوتبال را برایش ممنوع کنید. محققان دانشگاه ‌هاروارد می‌گویند وارد شدن ضربه‌های هرچند خفیف به ناحیه سر می‌تواند باعث کاهش حافظه و مشکل در تفکر شود. بررسی‌های آنها نشان می‌دهد ضربه‌هایی که به سر وارد می‌شود حتی اگر آرام باشند می‌توانند تغییراتی را در مغز ایجاد کننده و توانایی فرزند شما در یادگرفتن درس و یا به خاطر سپردن موضوعات را کمتر کنند.

پژوهشگران معتقدند تکان شدید هم همین تاثیر را بر مغز می‌گذارد و به همین دلیل آنها تاکید می‌کنند اگر بعد از وارد شدن ضربه به سر احساس سردرد، خستگی، گیجی، تهوع و یا تاری دید کردید، فورا به پزشک مراجعه کنید.

اگر می‌خواهید راحت زایمان کنید سراغ این روش بروید

اپیدورال زایمان را سخت‌تر می‌کند

درحالی که متخصصان زنان و زایمان از افزایش سزارین و مشکلات ناشی از آن شکایت می‌کنند، گروهی دیگر روش اپیدورال را انتخاب می‌کنند تا زایمان طبیعی را با درد کمتری تجربه کنند.

 اما محققان می‌گویند شاید روش اپیدورال درد مادرها را کمتر کند اما مادران را حداقل دو ساعت بیشتر در اتاق زایمان نگه می‌دارد.

به نوشته دیلی میل در حالی‌که اغلب مادرانی که زایمان طبیعی را انتخاب می‌کنند بعد از حدود سه ساعت و ۲۰ دقیقه فارغ می‌شوند، کسانی که اپیدورال را انتخاب می‌کنند، ۵ ساعت و ۴۰ دقیقه به انتظار بیرون آمدن فرزندشان می‌نشینند.

 محققان می‌گویند شاید لازم باشد این مادران زمان بیشتری را هم در اتاق زایمان صرف کنند و به‌خاطر زودتر تمام کردن روند زایمان، سراغ آمپول‌های فشار و روش‌های دیگر نروند.

بگو در فروشگاه سراغ کدام قفسه می‌روی تا بگویم چه شخصیتی داری!

خوابالوها بیشتر چیپس می‌خرند

اگر می‌خواهید لاغر شوید، باید خریدهایتان را در زمان مناسبی انجام دهید تا با یک بغل از خوراکی‌های پرکالری به خانه برنگردید. به نوشته مجله ویمنز هلث، محققان می‌گویند کسانی که با وجود کمبود خواب راهی فروشگاه می‌شوند، بیشتر سراغ قفسه‌هایی می‌روند که مواد غذایی پرکالری در آن قرار داده شده است.

از نظر پژوهشگران خرید کردن در خواب‌آلودگی می‌تواند به انتخاب‌های نادرست و چاق‌تر شدن فرد منجر شود. محققان می‌گویند کسانی که خود را از خواب کافی محروم کرده‌اند، ۹ درصد بیشتر از دیگران احتمال دارد خوراکی‌های پرکالری بخرند. پس اگر قصد رفتن به هایپرمارکت دارید، قبل از رفتن ۸ ساعت بخوابید.

آنچه شاید نمی‌دانستید، حالا که صحبت از مواد غذایی سالم و حفظ تناسب اندام شد، بد نیست کمی هم از بازار داغ محصولات ارگانیک صحبت کنیم که موج تولید و تهیه آن نه تنها ما، بلکه مردم کشورهای دیگر را هم گرفتار کرده است. اگر شما هم  این روزها برای حفظ سلامتی و تناسب اندامتان نیمی از درآمدتان را صرف خرید مواد ارگانیک می‌کنید دست بردارید!

محققان می‌گویند مواد ارگانیک و غیرارگانیک از نظر مواد غذایی با هم تفاوت اندکی دارند که تاثیر ویژه‌ای بر سلامت انسان نمی‌گذارند.

پس بیهوده پولتان را دور نریزید و سراغ تولیدات گران قیمتی که نام ارگانیک را بر خود گذاشته‌اند نروید …

سیستم ایمنی بچه‌های‌طلاق ضعیف‌تر است

اگر تازه از همسرتان جدا شده‌اید، بیشتر از قبل مراقب سلامتی فرزندتان باشید. محققان می‌گویند بچه‌های طلاق احتمال دارد حتی به‌خاطر یک سرماخوردگی ساده جانشان را از دست بدهند. به نوشته هلث دی نیوز،  پژوهشگران معتقدند طلاق و یا مرگ یکی از نزدیکان، سیستم ایمنی بچه‌ها را آنقدر ضعیف می‌کند که ممکن است هر بیماری کوچکی آنها را از پا در آورد.

محققان می‌گویند اضطراب شدیدی است که به‌خاطر این جدایی به کودک وارد می‌شود، ترشح هورمون کورتیزول را به شکل قابل توجهی بیشتر می‌کند و توانایی بدن آنها برای مقابله با بیماری‌ها را پایین می‌آورد.

آنچه شاید نمی‌دانستید، اگر همسرتان نمی‌گذارد آب توی دلتان تکان بخورد و همه کارهای خانه را یک تنه انجام می‌دهد مراقب باشید! محققان می‌گویند.

مردهایی که زیاد در خانه کار می‌کنند، بیشتر به فکر جدا شدن از شریک زندگی‌شان می‌افتند. بررسی‌های پژوهشگران نشان می‌دهد آمار طلاق در میان این مردان ۵۰ درصد بیشتر است. پس تا آب از سر زندگی‌تان نگذشته دست‌کش‌ها را بردارید و خودتان ظرف‌ها را بشویید.

در طول عمرتان چند سیگار بکشید، ‌عیبی ندارد؟

ناباروری، تولد نوزاد کم‌وزن، سقط جنین و حتی از دست دادن زیبایی ظاهری تنها بخشی از تاثیرات مخرب سیگار بر سلامتی خانم‌هاست. محققان می‌گویند نه‌تنها اعتیاد به سیگار بلکه تنها کشیدن ۱۰۰ نخ از آن می‌تواند سلامتی زنان را با مشکلات جدی روبه‌رو کند.

بررسی‌های آنها نشان می‌دهد زنانی که در تمام عمرشان ۱۰۰ نخ سیگار می‌کشند با خطر ابتلا به سرطان سینه روبه‌رو می‌شوند. این در حالی است که کشیدن یک پاکت سیگار در روز می‌تواند خطر ابتلای خانم‌ها به این بیماری را ۶۰ درصد بیشتر کند.

پس اگر تا پیش از خواندن این خبر، گاهی یک سیگار دود می‌کردید، از همین لحظه با این عادت خداحافظی کنید. شاید هنوز امیدی برای فاصله گرفتن از بیماری‌هایی که در کمین شما نشسته‌اند وجود داشته باشد.

آنچه شاید نمی‌دانستید، محققان می‌گویند زنان سیگاری به طور متوسط ۱۰ سال کمتر عمر می‌کنند اما اگر خانم‌های سیگاری قبل از 30 سالگی این عادت را ترک کنند، تنها یک ماه از زندگی‌شان را از دست می‌دهند و اگر تا 40 سالگی به سیگار کشیدن ادامه دهند یک سال زودتر می‌میرند.

محققان می‌گویند زن‌ها خودآزارند

چرا بچه‌مثبت‌ها کمتر طرفدار دارند؟

برخی خانم‌ها بدون آنکه بدانند دلبسته مردهای مرموز می‌شوند. سایکولوژی تودی با اشاره به پژوهش‌های مختلفی که این واقعیت را اثبات کرده بودند ادعا می‌کند زنان بیشتر به مردهایی که به اختلالات روانی از قبیل خودشیفتگی مبتلا هستند دل می‌بندند. از طرف دیگر لایو ساینس پیش از این نوشته بود احتمالا هورمون‌ها در این قضیه نقش دارند.

بررسی‌های محققان ثابت کرده است که زن‌ها در روزهایی  از ماه دچار نوسان‌هایی در هورمون‌های‌شان می‌شوند که باعث می‌شود مردهای ناباب بر آنها تاثیر بیشتری بگذارند. آنها می‌گویند شاید مردهایی که وفادار نیستند و قابل اعتماد به نظر نمی‌رسند به‌خاطر ظاهر جذاب و مرموزشان بتوانند توجه زنان را جلب کرده و رابطه با آنها را آغاز کنند. اما محققان هنوز نمی‌دانند زن‌ها با وجود با خبر بودن از شخصیت نامناسب و غیرقابل اعتماد این مردها به دنبال ادامه رابطه هستند و تصور می‌کنند چنین مردی را می‌توانند تا پایان عمر وفادار نگه دارند.

آنچه شاید نمی‌دانستید، پیش از این گفته بودیم معیار خانم‌ها برای انتخاب همسر در سال‌های مختلف عمرشان تفاوت پیدا می‌کند. پژوهشگران می‌گویند زنان ۱۸ تا ۲۴ ساله به ظاهر و خوش‌تیپی خواستگاران بیشتر از هر چیزی اهمیت می‌دهند و ۴۷ درصد خانم‌ها در این سن دوست دارند با کسانی ازدواج کنند که باعث تعجب و حسادت دوستانشان شود.

 محققان می‌گویند زنان سیگاری به طور متوسط ۱۰ سال کمتر عمر می‌کنند اما اگر خانم‌های سیگاری قبل از ۳۰ سالگی این عادت را ترک کنند، تنها یک ماه از زندگی‌شان را از دست می‌دهند و اگر تا ۴۰ سالگی به سیگار کشیدن ادامه دهند یک سال زودتر می‌میرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید