نقش آب کرفس در سلامت و لاغری

    کد خبر :909227

 کرفس “منبع خوبی از فیبر و انواع مواد مغذی دیگر مانند اسید فولیک، پتاسیم و ویتامین K است”.  این گیاه حاوی فیبر دارای مزایای دیگری نیز برای سلامتی می باشد، مانند کاهش التهاب، کاهش فشار خون و کاهش خطر ابتلا به سرطان. در یک مطالعه منتشر شده توسط مرکز تحقیقات مولکولی مواد مغذی و مواد غذایی ، کرفس حاوی چندین Flavonoids (نوعی آنتی اکسیدان) است ، به ویژه apigenin، که خواص ضد التهابی از خود نشان می دهد.

با غوطه وری در مشخصات آنتی اکسیدانی، کرفس همچنین منبعی از ترکیبات زیر است: کافئیک اسید، کوماریک اسید، فرولیک اسید، آپی ژنین، لوتئولین ، جوهر مازو یا تانین (Tannin)، ساپونین  و کامپفرول. بر طبق مطالعه مبتنی بر شواهد طب مکمل و جایگزین، کرفس قادر به کاهش گلوکز و قند خون و چربی خون است و دانه های آن می توانند در درمان اختلالات پوستی مانند اگزما و پسوریازیس(نوعی بیماری پوستی) کمک کنند.

یک فنجان کرفس خرد شده دارای 1/6 گرم فیبر است، فیبر دارای مزایای سلامتی بسیاری، از جمله سلامت روده و کمک به کنترل سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت است. “فیبر همچنین به ما کمک می کند که زودتر احساس سیری داشته باشیم و وزن خود را مدیریت کنیم و در نتیجه به رون لاغری و کاهش وزن کمک می کند.

با این حال، فیبر در کرفس تنها در فرم جامد آن وجود دارد نه زمانی که آب کرفس مصرف شود، زمانی که از آب کرفس استفاده می کنید، بسیاری از مزایای بیان شده را از دست می دهید.

 کرفس را در فرم کامل خود بخورید تا بیشترین مزایای سلامتی را به دست آورید. بنابراین، کرفس را به شکل سالاد، ساندویچ یا به عنوان یک عامل طعم دهنده در سوپ استفاده کنید. در پایان روز، کرفس به خوبی با غذاهای مختلف همراه می شود و افزودنی عالی برای عادت غذایی سالم می باشد. نیازی نیست که آب آن را گرفته تا مزیت های سلامتی را به شکل فشرده به زندگی خود تزریق کنید.

بهداشت نیوز/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید