ممنوعیت پروازهای ایران ایر به اروپا

    کد خبر :1057392
ممنوعیت پروازهای ایران ایر به اروپا

اروپایی‌ها با ادعای کمک‌های نظامی ایران به روسیه در جنگ علیه اوکراین به دنبال اقدامات تقابل‌جویانه برآمده‌اند.

براساس گزارش ادعایی رویترز، یک مقام ارشد آمریکایی گفت، کشورهای جی ۷ آماده پاسخگویی با مجازات‌های جدید شدیدی هستند که می‌تواند شامل ممنوعیت پروازهای ایران ایر به اروپا باشد؛ در صورتی که ایران به انتقال موشک‌های بالستیک نزدیک به روسیه ادامه دهد.

در بخش‌های دیگری از گزارش رویترز آمده است:

این مقام مسئول به گروه کوچکی از خبرنگاران گفت: پیام امروز ما این است که اگر ایران به ارائه موشک های بالستیک روسیه ادامه دهد، پاسخ جامعه بین المللی سریع و شدید خواهد بود.

پس از انتشار گزارش رویترز مبنی بر اینکه تهران تعداد زیادی موشک بالستیک زمین به زمین قدرتمند را برای استفاده در تهاجم روسیه به روسیه ارائه کرده است، ایالات متحده و متحدان گروه ۷ با صدور بیانیه‌ای به جمهوری اسلامی هشدار داد که این انتقال را ادامه ندهد.

این مقام که نخواست نامش فاش شود، گفت که یکی از گزینه‌های در دست بررسی «می‌تواند منجر به پایان دادن به پروازهای ایران ایر، شرکت پرچمدار دولتی ایران به اروپا شود – و این کار معمول نیست».

این مقام گفت در حالی که ایالات متحده نتوانسته است همانطور که رویترز گزارش داده است تأیید کند که این انتقال قبلا انجام شده است، اما به وضوح تلاشی از سوی تهران برای پیشبرد مذاکرات با مسکو در مورد این موشک ها صورت گرفته است.

محدودیت‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد برای صادرات برخی موشک‌ها، پهپادها و سایر فناوری‌های ایران در ماه اکتبر به پایان رسید. با این حال، ایالات متحده و اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه برنامه موشکی بالستیک ایران را در بحبوحه نگرانی ها در مورد صادرات تسلیحات به نیروهای نیابتی این کشور در خاورمیانه و روسیه حفظ کردند.

موشک‌های بالستیک یک سلاح جدید قدرتمند برای روسیه برای استفاده در جنگ خود در اوکراین خواهد بود.

ایالات متحده گفته است که ایران هواپیماهای بدون سرنشین، بمب‌های هوایی هدایت شونده و مهمات توپخانه‌ای را که مسکو برای حمله به اهداف اوکراینی استفاده کرده است، به روسیه ارائه کرده است.

واشنگتن به مدت یک سال در مورد آنچه که به عنوان مشارکت دفاعی بی‌سابقه روسیه و ایران ادعا می‌کند که به مسکو کمک می کند تا جنگ خود در اوکراین را طولانی کند و همچنین تهدیدی برای همسایگان ایران باشد، در حالت آماده باش قرار داشته است.

همشهری آنلاین 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید