لزوم تبدیل پارک ملی خجیر و سرخه حصار به نماد طبیعی تهران

    کد خبر :30329

مدیرعامل انجمن پاما (پایشگران حامی محیط زیست) با بیان اینکه باید از پارک ملی خجیر و سرخه حصار به عنوان یک ذخیره‌گاه طبیعی برای آموزش و فرهنگسازی استفاده کنیم،گفت: این پارک می‌تواند به نماد طبیعی تهران تبدیل شود.

میترا البرزی‌منش در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه پارک ملی خجیر و سرخه حصار ارزش طبیعی فراوانی دارد،اظهارکرد:اداره محیط زیست استان تهران می‌تواند در این پارک ملی یک مرکز بازدیدکنندگان ایجاد کند و به گردشگران آموزش‌های زیست محیطی دهد.

وی با اشاره به اینکه خیلی از شهروندان تهرانی از جغرافیای طبیعی تهران اطلاعاتی ندارند، اظهار کرد: با ایجاد مرکز بازدیدکنندگان در پارک ملی خجیر و سرخه حصار، مدارس می‌توانند دانش‌آموزان را به این مکان ببرند تا نسل آینده با گونه‌های طبیعی و طبیعت تهران آشنا شود همچنین با ایجاد مسیرهای پیاده‌روی طبیعی با توجه به ظرفیت خجیر و سرخه حصار، می‌توان خانواده‌ها را از نزدیک با جغرافیای طبیعی آن منطقه آشنا کرد.

کارشناس و فعال محیط زیست مدیرعامل انجمن پاما (پایشگران حامی محیط زیست) در ادامه اظهار کرد:  مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران باید از این ذخیره گاه طبیعی تهران برای آموزش و فرهنگسازی به شیوه های مدرن استفاده کند تا خود مردم متوجه اهمیت حفظ محیط زیست شده و اجازه ندهند که محیط طبیعی با ساخت مسکن و راه از بین برود.

البرزی منش با بیان اینکه اداره محیط زیست استان تهران باید وظیفه نظارتی خود را در رابطه با آلودگی هوای تهران به‌طورجدی پیگیری کند،گفت: مصرف بی‌رویه آب در شهر تهران نیز از جمله معضلات این شهر است که اداره محیط زیست با هماهنگی بین بخشی با سازمان آب منطقه ای تهران باید برای آن چاره ای بیندیشد.

وی در ادامه درباره ماموریت و چشم‌انداز انجمن پاما (پایشگران حامی محیط زیست) اظهارکرد: جلب مشارکت مردم به ویژه جوامع محلی برای حفاظت از محیط زیستی که در آن زندگی می کنند، چشم‌انداز ماست. به عنوان مثال به روستاهای اطراف پارک ملی خجیر رفتیم و مشارکت کسانی که تمایل به حل مشکلات زیست محیطی منطقه را داشتند جلب کردیم سپس مشکلات زیست محیطی را اولویت بندی کرده و به بومیان آن منطقه آموزش دادیم که چگونه می توانند مشکلات را حل کنند.

البرزی‌منش در پایان گقت: این کار را در منطقه ۱۰ شهرداری تهران نیز انجام داده‌ایم و تشکلی پایدار به اسم «کاج» در آن منطقه برای حفاظت از محیط زیست ایجاد شد. هدف انجمن ما این است که در هر منطقه یک تشکل پایدار برای حفظ محیط زیست تشکیل شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید