حفظ و نگهداری میش مرغ در دستور کار محیط زیست قرار دارد

    کد خبر :901040

مشاور معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: حفظ و نگهداری میش مرغ امسال از اولویت مهم سازمان حفاظت محیط زیست کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، بابک فتولی عصر یکشنبه در بازدید از پناهگاه حیات وحش دشت سوتاو و حمامیان که زیستگاه اصلی و دائمی برای جمعیت زادآوری میش مرغ در کشور گونه در معرض خطر به شمار می‌رود، افزود: معاونت محیط زیست طبیعی سازمان آمادگی دارد تا مساعدت‌های لازم را به منظور تأمین اعتبار برای افزایش حفاظت از میش مرغ و همچنین خرید محصول به صورت سرپا را در سال جاری را فراهم آورد.

وی ادامه داد: گفت: این گونه در گذشته زیستگاه‌هایی در استان‌های همدان، کرمانشاه، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و کردستان و بخش‌هایی از خراسان شمالی و رضوی داشت اما اکنون تنها در بخش‌هایی از آذربایجان‌غربی مشاهده شده است.

همچنین سید مسعود حسینی، مدیر گروه پرندگان سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نجات گونه میش مرغ دغدغه اصلی و مهم سازمان است و برنامه‌هایی توسط دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش بر اساس پیشنهادات استان و برنامه عمل ملی تهیه، و با تأمین اعتبار صورت گرفته، مقرر شده است در سال جاری برای نجات این گونه ارزشمند اجرایی شود.

در این بازدید از فعالیت‌هایی که در قالب برنامه عملی میش مرغ انجام شده و همچنین راهکارهای عملی برای نجات این گونه در معرض خطر انقراض بازدید و مشکلات و دغدغه‌های زیست محیطی منطقه با ارائه برنامه‌های آتی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید