قدرتمندترین خودرو کیا در راه است

    کد خبر :1002540
خودرو کیا

دو شرکت مطرح کیا و هیوندای قصد دارند بودجه 18 میلیارد دلاری در زمینه خودروهای برقی تا پایان دهه به کار گیرند، عرصه‌ای که رقبا بسیاری در آن فعالیت داشته و این برند کره‌ای هم مصمم است تا در این میدان بازیگر اصلی باشد.

بازتاب- به عنوان بخشی از استراتژی‌های خود، برند کره‌ای یک معماری خودروی الکتریکی کاملاً جدید را توسعه خواهند داد که طبق گزارش‌ها یکی از بزرگ‌ترین باتری‌های صنعت را دربرخواهد گرفت. اولین مدل تولیدی که بر اساس آن پلتفرم ساخته می‌شود یک سدان از برند کیا خواهد بود.

بر اساس گزارش جدیدی از ET News، نام پروژه این خودرو GT1 بوده و انتظار می‌رود که در بخش سایز متوسط، احتمالاً به عنوان جانشین ایدئولوژیک استینگر، راهی بازار شود. در واقع، این گزارش ادعا می‌کند که طبق طبقه‌بندی اروپا، یک خودروی بخش E خواهد بود، که احتمالاً به این معنی است از نظر ابعاد بیرونی کمی بزرگ‌تر از استینگر فعلی خواهد شد.

با استفاده از پلتفرم جدید eM، این خودرو با در نظر گرفتن بسته باتری بزرگ 113.2 کیلووات ساعتی توسعه خواهد یافت. این بدان معناست که باتری با ظرفیت بیشتری نسبت به مرسدس بنز EQS، تسلا مدل S و کیا EV9 برای حداکثر برد تا 800 کیلومتر در صورت شارژ کامل خواهد داشت. البته این موضوع هیجان‌انگیزترین بخش محصول الکتریکی سدان آینده کیا نخواهد بود.

خودرو کیا

براساس این گزارش چندین مدل از خودرو مورد اشاره عرضه خواهد شد، هرچند هیوندای خبری را اعلام نکرد. مدل‌های تک موتوره و دو موتوره در حال توسعه هستند و گفته می‌شود که این مدل از سیستمی با قدرت 603 اسب بخار (450 کیلووات) بهره می‌برد. این باعث می شود که این کیا با قدرتی بیشتر از EV6 GT، قدرتمندترین محصول تاریخ خود را ارائه دهد.

به طور طبیعی، پروژه GT1 تنها مدل هیوندای کیا نخواهد بود که دارای قطعات و فناوری های معماری جدید است. ظاهراً از نظر ماژولار بودن یک گام از E-GMP فراتر خواهد رفت. تا زمانی که کیا جدید در سال 2025 وارد بازار شود، این خودروساز کره جنوبی به فروش سری خودروهای هیبریدی برقی و پلاگین فعلی خود ادامه خواهد داد. PHEV ها محصولات مورد علاقه کیا نیستند، اگرچه هنوز هم تقاضای زیادی دارد و به تولید آنها ادامه خواهد داد.

تا جایی که به استینگر مربوط می شود، به زودی تولید آن متوقف خواهد شد، اما نه قبل از فروش نسخه 2024 کیا  Stinger Tribute Edition. قیمت آن از 54565 دلار فراتر خواهد رفت.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید