فشار خون درمان قطعی دارد؟

    کد خبر :290970

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: علیرغم این که فشار خون به راحتی قابل شناسایی و کنترل است و به خوبی می‌توان آن را مدیریت کرد؛ اما در صورت دست کم گرفتن فشار خون، این مساله می‌تواند برای شما مشکل ساز شود.

سعید ناطقی، متخصص بیماری‌های قلب و عروق و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره عوارض پرفشاری خون گفت: از عوارض پرفشاری خون می‌توان به سکته‌های قلبی، مغزی و نارسایی‌های قلبی و درگیری کلیه اشاره کرد.

وی تصریح کرد: اگر با بیمارانی که دیالیز می‌شوند گفتگویی داشته باشید خیلی از آن‌ها بیان خواهند کرد که فشار خون داشته و آن را کنترل نکرده اند و همین عامل در آن‌ها منجر به نارسایی کلیه شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: علیرغم این مطلب که فشار خون به راحتی قابل شناسایی و کنترل است و به خوبی می‌توان آن را مدیریت کرد؛ اما در صورت دست کم گرفتن فشار خون، این مساله می‌تواند برای شما مشکل ساز شود.

ناطقی با بیان این مطلب که در ۹۵ درصد از بیماران دچار فشار خون علت مشخصی برای این بیماری نیست و نمی‌توان در مورد آن درمان قطعی داشت، افزود: در ۹۵ درصد از بیماران نمی‌توانیم علت مشخصی برای این بیماری در نطر بگیریم و حتی در صورت درمان و مصرف دارو در طول زمان، به طور کامل درمان نمی‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید