شمار قربانیان سیل در اروپا به ۱۸۸ نفر رسید

    کد خبر :828885
شمار قربانیان سیل در اروپا به ۱۸۸ نفر رسید

گزارش‌ها حاکی از آن است که وضعیت در مناطق جنوبی آلمان در مرز این کشور با اتریش همچنان رو به وخامت است و بارندگی‌های شدید و سیل آسا ادامه دارد.

به‌ رغم گذشت بیش از سه روز از بارش سنگین و جاری شدن سیلاب در برخی از ایالت‌های آلمان، عواقب و پیامد‌های آن همچنان ادامه دارد.

به گزارش صداوسیما؛ شمار قربانیان سیل در اروپا به ۱۸۸ نفر رسید که از این تعداد، ۱۵۷ نفر در آلمان هستند.

به‌ رغم گذشت بیش از سه روز از بارش سنگین و جاری شدن سیلاب در برخی از ایالت‌های آلمان، عواقب و پیامد‌های آن روال زندگی ساکنان به‌ویژه دو ایالت راینلاند فالتس و نوردراین وستفالن را مختل کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که وضعیت در مناطق جنوبی آلمان در مرز این کشور با اتریش همچنان رو به وخامت است و بارندگی‌های شدید و سیل آسا ادامه دارد.

جان باختن دست کم ۳۱ نفر بر اثر سیل در بلژیک

مرکز بحران بلژیک اعلام کرد ۱۶۳ شهروند این کشور ناپدید شده اند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز یکشنبه به دیدار بازماندگان مناطق سیل زده‌ای رفت که به «سیل قرن» مشهور شده و ویرانی‌های بسیاری را در این کشور و همسایه‌اش بلژیک بر جا گذاشته است.

مرکل: کلمات از توصیف حجم ویرانی‌های سیل عاجزند

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان پس از بازدید از یکی از روستا‌های سیل زده در غرب این کشور گفت: “این اوضاع واقعا هولناک است. کلمات از توصیف حجم ویرانی‌ها عاجزند. حکومت فدرال و دولت محلی با هم برای بازسازی گام به گام این منطقه زیبا با هم همکاری می‌کنند. باید با این سیلاب‌ها از طریق اتخاذ سیاست توجه بیشتر به طبیعت و تغییرات آب و هوایی بیشتر از توجه ما در سال‌های گذشته، مقابله کرد. ما باید در مبارزه علیه روند تغییرات آب و هوایی سریعتر باشیم”.

سیل بی سابقه در اروپا به ویژه در آلمان، بلژیک و هلند که شمار زیادی کشته برجا گذاشت انتقادات گسترده‌ای علیه سیاستمداران این کشور‌ها به دنبال داشت و آن‌ها را به سبب کوتاهی در تلاش برای جلوگیری از تغییرات آب و هوایی هدف انتقادات شدید قرار داد.

چند روز پیش از آنکه سیل، غرب آلمان را فرا گیرد، یک موسسه هواشناسی اروپایی هشداری جدی درباره وقوع سیل صادر کرد. این هشدار پس از آن صادر شد که مدل‌های دقیق هواشناسی از وقوع طوفان‌هایی حکایت داشت که با خطر طغیان رودخانه‌ها همراه بود آنهم تا سطحی که اداره هواشناسی آلمان روز جمعه گفت در ۵۰۰ یا حتی ۱۰۰۰ سال اخیر بی سابقه بوده است.

بارندگی شدید همچنین موجب بالا آمدن فاضلاب شهری در لندن پايتخت انگليس شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید