۹۰ کشته و صدها ناپدید در سیل ویرانگر و مرگبار آلمان و بلژیک/ تصاویر

  • آرشیو
  • جمعه ۲۵ تیر ۱۴۰۰ ۱۶:۲۸
    کد خبر :828144
۹۰ کشته و صدها ناپدید در سیل ویرانگر و مرگبار آلمان و بلژیک

آمار کشته‌های سیل ویرانگر غرب آلمان و مرز بلژیک تا صبح روز جمعه از مرز ۹۰ نفر گذشت و امدادگران در تلاش برای یافتن رد پای دست‌کم ۱۳۰۰ گمشده سیل هستند.

در دو ایالت غربی آلمان به ترتیب ۵۰ و ۳۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند و از سرنوشت حدود ۱۳۰۰ نفر دیگر خبری در دست نیست. گفته می‌شود در بلژیک هم آمار کشته‌ها به ۱۲ نفر رسیده و پنج نفر هم در سیل گم شده‌اند. آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان که برای آخرین بار در دوران حضور در قدرت به واشنگتن سفر کرده، نگران آن است که عمق فاجعه انسانی این سیل مرگبار و ویرانگر در روزهای آینده پس از فروکش کردن آب‌های روی زمین پدیدار شود.

به گزارش همشهری آنلاین، ارتش آلمان ۹۰۰ سرباز را به مناطق سیلزده اعزام کرده تا برای بیرون کشیدن جنازه‌ها و پیدا کردن گمشده‌ها به نیروهای امداد محلی کمک کنند. آرمین لاشت، فرماندار ۶۰ ساله ایالت سیلزده نوردراین-وستفالن خواستار برگزار شدن جلسه اضطراری کابینه دولت آلمان در روز جمعه شده است. از لاشت به عنوان گزینه جانشینی مرکل در مقام صدر اعظم آلمان در انتخابات سراسری ۲۶ سپتامبر یاد می‌شود و شیوه مدیریت فاجعه سیل می‌تواند آزمونی زودهنگام برای این سیاستمدار بلندپرواز باشد.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید