سیل در آنکارا جان ۴ نفر را گرفت

    کد خبر :917597
سیل در آنکارا جان ۴ نفر را گرفت

رسانه‌های ترکیه ای، امروز دوشنبه اعلام کردند بر اثر جاری شدن سیل در مرکز این کشور، چهار نفر جان باختند و یک نفر نیز ناپدید شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رسانه‌های ترکیه‌ای اعلام کردند جاری شدن سیل از روز شنبه در مرکز ترکیه، به ویژه در آنکارا، پایتخت این کشور، به جان باختن چهار نفر و ناپدید شدن یک نفر منجر شد و در این در حالی است که انتظار می‌رود بارندگی‌های جدیدی، از امروز در این کشور اتفاق بیفتد.

این منابع اعلام کردند اجساد سه نفر از قربانیان در استان آنکارا کشف شده است و در آنجا امدادگران، روز دوشنبه همچنان در جستجوی نفر چهارم هستند که ناپدید شده است.

بر اساس اعلام مطبوعات محلی، یک نفر نیز در کارامان واقع در مرکز ترکیه، بر اثر جاری شدن سیل، جان باخته است. بارندگی‌های شدید و گاهی هم طوفان تگرگ، روز‌های شنبه و یکشنبه، مرکز ترکیه را درنوردید و در بسیاری از شهر‌های شمالی و مرکزی ترکیه، خساراتی برجا گذاشت.

صبح امروز نیز دسترسی به هشت روستا در کاستامونو، واقع در شمال ترکیه به علت جاری شدن سیل که جاده‌ها را تخریب کرده است، غیر ممکن بود. در ۴۲ شهر مرکز و شمال ترکیه، روز دوشنبه، هشدار‌های زرد و طوفان اعلام شده است. امروز (دوشنبه) مدارس ابتدایی و دبیرستان در آنکارا و مرکز این کشور تعطیل بود.

مرداد ماه سال گذشته نیز در اثر بارش سیل آسا، طغیان رودها، رانش کوه و زمین در استان‌های شمالی ترکیه واقع در کناره غربی دریای سیاه، برخی از استان‌های این منطقه از جمله کاستامونو، سینوپ و بارتین متحمل خسارات سنگینی شده اند بطوریکه دولت این مناطق را بعنوان مناطق فاجعه زده اعلام کرده بود.

این درحالی است که ترکیه با ساختن سدهای متعدد بر روی سرچشمه دجله و فرات باعث بروز خشکسالی در عراق و افزایش تعداد طوفان‌های گردوغبار در این کشور شده است. علاوه بر عراق این سدسازی‌ها کشورهای ایران، سوریه، کویت و… نیز درگیر طوفان گردوغبار می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید