رد محدودیت یا مسدود شدن اینترنت توسط وزیر ارتباطات

    کد خبر :889942

وزیر ارتباطات با اشاره به نگرانی‌های کاربران مبنی بر محدود یا مسدودسازی اینترنت توسط دولت، این بار در صحبت‌های خود با اشاره به فرصت‌ها و تهدیدات فضای مجازی، اعمال نفوذ در کاهش سرعت اینترنت توسط دولت سیزدهم را رد کرد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_مدتی می‌شود که گزارش‌های بسیاری از سوی کاربران، مبنی بر افت سرعت اینترنت، در فضای مجازی دست به دست می‌شود. در همین زمان، طرح موسوم به صیانت از کاربران در فضای مجازی توسط نمایندگان مجلس در حال بررسی است و تصادف این دو موجب شده تا نگرانی‌هایی در خصوص احتمال مسدود یا محدود شدن اینترنت توسط دولت مطرح شود.

روز گذشته اما عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، طی یک پست در صفحه شبکه اجتماعی خود آماره‌های منتشر شده در خصوص کاهش پهنای باند و ترافیک گوگل در کشور را «فیک نیوز» خواند و با انتشار تصویر دیگری، اطلاعات دستکاری نشده را به اشتراک گذاشت.

امروز نیز وزیر ارتباطات طی تازه‌ترین صحبت‌های خود که از طریق ویدیویی در فضای مجازی در حال منتشر شدن است، اعلام داشت که دولت سیزدهم «به هیچ وجه دنبال اعمال محدودیت، مسدود کردن اینترنت و اجرای طرح‌هایی که در فضای مجازی مطرح می‌شود، نیست».

با این حال زارع‌پور در بیان مشکلات کنونی اعلام کرد شبکه انتقال شرکت مخابرات ایران که توسعه‌دهنده و تأمین کننده ۷۰ درصد ترافیک اپراتورهای سیار، ایرانسل، همراه اول، رایتل و خود مخابرات است، به دلیل عدم سرمایه‌گذاری در ۱۰ سال گذشته اشباع شده و دولت در صدد حل این مشکل است.

در خصوص تهدیدات فضای مجازی نیز، وزیر ارتباطات، عملکرد خود را در گروی تصمیمات و چارچوب اعلامی از سوی قانون‌گذار دانست. با این حال، وی وعده داده است که مردم از پلتفرم‌ها و ابزارهایی که زندگی، آموزش و کسب‌وکارشان به آنها گره خورده با خیال راحت‌تر و با سرعت بیشتری استفاده خواهند کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید