ربات ۲۹ گرمی با الهام از مرغ مگس خوار

    کد خبر :369812

محققان هلندی با الهام از مرغ مگس خوار رباتی ۲۹ گرمی ساخته اند که می تواند با سرعت ۲۵ کیلوگرم برساعت پرواز کند.

به گزارش بازتاب به نقل از نیواطلس، محققان هلندی یک پرنده رباتیک کوچک ابداع کرده اند که می تواند مانند حشره ای در هوا پرواز کند.

ربات DelFly Nimble در هرثانیه ۱۷ بار بال می زند و با سرعت ۲۵ کیلومتر برساعت پرواز می کند. این ربات حتی می تواند به طور حلقه وار پرواز کند.

محققان سازنده این فناوری را با توجه به حرکت بال های مرغ مگس خوار ساخته اند و ادعا می کنند این دستگاه درک انسان را از پرواز حشرات دگرگون می کند.

به گفته محققان دانشگاه فناوری دلفت در هلند، ربات می تواند بال بزند و به سمت چپ و راست پرواز کند.

متاج کاراسک محقق ارشد این پروژه می گوید: این ربات با وزن ۲۹ گرم و عرض بال ۳۳ سانتیمتر قدرت زیادی دارد و می تواند ۵ دقیقه بال بزند یا با باتری کاملا شارژ یک کیلومتر پرواز کند.

۴ بال ربات علاوه بر تولید نیروی لازم برای باقی ماندن آن در هوا، با تغییراتی کوچک در حرکتشان می توانند شیوه پرواز را کنترل کنند.

در کنار این موارد مغز ربات مجهز به سیستم هوش مصنوعی است و طوری برنامه ریزی شده تا حرکات مرغ مگس خوار را در مانورهای مختلف تقلید کند.

ربات مذکور از اجزایی ارزان قیمت ساخته شده و به گفته سازندگان کاربردهای مختلفی در دنیای واقعی دارد. پهپادهایی که با الهام از حشرات ساخته می شوند، مصارف نوینی خواهند داشت.

این ربات را به راحتی می توان برنامه ریزی کرد تا شیوه پرواز حشرات را دنبال کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید