شیائومی از سگ رباتیک CyberDog 2 خود رونمایی کرد

    کد خبر :1015204

شیائومی اخیرا رویدادی را برگزار کرد که در آن چندین محصول معرفی شد و یکی از آنها محصول نوآورانه سگ رباتیک CyberDog 2 بود. یک سگ ربات که با هوش مصنوعی توسعه یافته است.

بازتاب-این سگ مدل جدید نسل اول CyberDog سال 2021 است. CyberDog 2 یک سگ رباتیک چهارپا بوده، اما شیائومی تغییرات قابل توجهی در طراحی آن ایجاد کرده و ظاهر منحصر به فردتری نسبت به نسل قبلی خود به آن بخشیده است. CyberDog اصلی به گونه‌ای طراحی شده بود که شبیه یک کپی از بوستون داینامیک Spot محسوب می‌شد، اما CyberDog 2 ظاهر متمایزتری دارد. بدنه‌ای کاملاً بازطراحی شده که بی شباهت به دوبرمن نیست و دو گوش کوچک در روی سر آن قرار گرفت. این موجب می‌شود که بیشتر شبیه یک سگ واقعی نسبت به نسل قبلی باشد.

CyberDog 2 بسیار کوچک‌تر و سبک‌تر از نسل پیشین است. وزن آن تنها 8.9 کیلوگرم و قد آن 36.7 سانتی متر است که بسیار کوچک‌تر از سگ نژاد گلدن رتریور به حساب می‌آید. شیائومی نشان داده که این ربات حتی می‌تواند روی یک پا بایستد در حالی که روی یک بلوک  استراحت می‌کند. شیائومی تحرک ربات CyberDog خود را با میکرو محرک‌های CyberGear بهبود بخشیده. این عملگرها ربات را چابک‌تر ساخته و قادر به انجام مانورهای پیچیده مانند چرخش مداوم به عقب و بازیابی سقوط می‌کند.

 

سگ رباتیک CyberDog 2

 

CyberDog همچنین دارای یک سیستم تصمیم گیری بوده که از 19 حسگر اختصاص داده شده به بینایی، لمس و شنوایی استفاده می‌کند. به طور خاص، این دوربین با یک دوربین RGB، یک دوربین تعاملی مبتنی بر هوش مصنوعی، چهار سنسور ToF، یک حسگر LiDAR، یک دوربین عمق، یک سنسور اولتراسونیک، یک حسگر لنز چشم ماهی، یک سنسور نیرو و دو سنسور Ultra Wide Band همراه شد. همچنین دارای چهار میکروفون بوده و با الگوریتم صوتی شیائومی AI سازگار است.

علاوه بر این، شیائومی به لطف پردازنده NX و دو پردازنده کمکی، تأکید ویژه‌ای بر قابلیت‌های هوشمند CyberDog داشته است. در مورد قیمت‌گذاری، قیمت آن 12999 یوان بوده که حدود 1790 دلار می‌شود و بزودی در چین به فروش خواهد رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید